הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע הטילה קנס בסך 258 אלף שקלים על חברה בגין סחר לא חוקי במידע

לדברי הרשות, החברה, מ.נ.ר מערכות מידע, פיתחה רכיב לאיתור חייבים המאפשר למצוא פרטים אישיים אודות האדם נשוא החיפוש ● הוא נמכר ללקוחות החברה יחד עם תוכנה המכילה פרטי מידע על מרבית אזרחי מדינת ישראל, ומאפשרת מיפוי קשרי משפחה, יחסי שכנות וכמובן - איתור פיזי של אדם ● החברה מכרה את הרכיב בצירוף מאגר המידע לכ-80 לקוחות שונים, מרביתם משרדי עורכי דין

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט) הטילה קנס בסך 258 אלף שקלים על חברה שהפיצה ומכרה מאגרי מידע ותוכנות, שעיקר פעילותן מבוסס על עותק לא חוקי של מאגר מידע אודות אזרחי מדינת ישראל.

החברה, מ.נ.ר מערכות מידע, מתמחה בפיתוח מערכות לניהול תיקי הוצאה לפועל ובמתן שירותי מיחשוב למשרדים העוסקים בגביית חובות. היא פיתחה רכיב לאיתור חייבים המאפשר למצוא פרטים אישיים אודות האדם נשוא החיפוש. רכיב זה נמכר ללקוחות החברה יחד עם קובץ המכיל מידע אודות מרבית אזרחי מדינת ישראל וכולל תאריכי לידה מלאים, פרטי התקשרות ומספרי תעודת הזהות של ההורים. התוכנה מאפשרת מיפוי קשרי משפחה, יחסי שכנות וכמובן – איתור פיזי של אדם. חברת מ.נ.ר מכרה  את הרכיב בצירוף מאגר המידע לכ-80 לקוחות שונים, מרביתם משרדי עורכי דין.

במהלך פעולות האכיפה הוצא על ידי רמו"ט, בפעם הראשונה, צו להעתקה וחיפוש במחשבי מ.נ.ר. ובעותקי התוכנות, ובמאגרי המידע שנתפשו בחיפוש בוצעו פעולות חקירה מתקדמות של רמו"ט לניתוח המידע וזיהוי ההפרות.

הטלת קנסות אלה מהווה המשך ישיר לקנס בסך 177 אלף שקלים שהטילה רמו"ט לפני כחצי שנה על חברת נקודת שיווק וסחר, שהשתמשה במאגר המידע הבלתי  חוקי "אגרון" שהופץ ברשת האינטרנט.

לאחרונה אישרה ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת עדכון של תקנות העבירות המנהליות בנושא הגנת הפרטיות, כך שהקנסות המוטלים בגינן יעמדו על עד 5,000 שקלים בגין עבירה של יחיד (שיכול להיות גם עובד או מנהל בתאגיד), ועד 25 אלף שקלים בגין עבירה לתאגיד. זאת, במקום קנסות בסך 600 שקלים ו-3,000 שקלים הקיימים כיום. הקנסות המעודכנים יחזקו את מעמדה של רמו"ט במלחמתה בעבירות על חוק הגנת הפרטיות במאגרי מידע ממוחשבים.

עו"ד מילי בך, מנהלת מחלקת אכיפה וחקירות ברמו"ט, אמרה, כי "פעולתנו בתיק זה מממשת את אחד היעדים המרכזיים באכיפת הפרטיות וההגנה על מידע אישי בישראל – המלחמה בסחר בלתי חוקי במידע. עם התקדמות האכיפה נפעל גם להגשת כתבי אישום, ובהתאם – תעלה חומרת הענישה".

עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות, אמר, כי "הטלת הקנסות על חוליית ההפצה של המידע, הדגשת ההיבטים הפליליים של המעשה והעלאת המודעות לעצם קיומן של הסנקציות הקבועות בחוק – כל אלה מהווים איתות ברור לחשיבות שמייחסת רמו"ט לשמירה על פרטיותם של האזרחים, כמו גם לאכיפה הנוקשה בה תנקוט בעתיד במקרים של הפרת החוק, בין היתר בהפעלת סנקציות אישיות כלפי נושאי משרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים