פורום החממות: "תיקון חוק המו"פ יגביר את ההשקעות הזרות בהיי-טק בישראל"

אם תתקבל ההצעה שהגיש ח"כ רוברט אילטוב, ישונה חוק המו"פ כך שהמדינה תאפשר לכל חברה שנהנתה מכספי המדען הראשי להחזיר, בכל שלב בחייה, עד פי שלושה מההשקעה בה, ללא קשר אם היא נמכרת או לא ● לדברי איל ליפשיץ, יושב ראש פורום החממות ושותף מנהל בקרן ההון-סיכון פרגרין, "חוק המו"פ במתכונתו הנוכחית יוצר חוסר שקיפות ומרתיע משקיעים זרים מלהשקיע בחברות היי-טק ישראליות"

"תיקון חוק המו"פ ייצור שקיפות הכרחית מול המשקיעים הזרים ויגביר את ההשקעות בחברות ההיי-טק בישראל", כך טוען פורום החממות בתגובה להצעה שהגיש ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), ראש השדולה למען ההיי-טק בכנסת, ושתידון ביום א' הקרוב בוועדת השרים לחקיקה.

איל ליפשיץ, יושב ראש פורום החממות ושותף מנהל בקרן ההון-סיכון פרגרין, בירך על הכוונה להעלות את ההצעה בוועדת השרים ואמר, כי "מתוך כלל החוקים והתקנות המטופלים על ידי הממשלה, חוק המו"פ הוא לב העניין. חוק זה מהווה המכשול העיקרי לחברות היי-טק בישראל לגייס הון ממשקיעים זרים". לדבריו, " אנחנו עוסקים בעבודה מול משקיעים זרים ושומעים מהם שחוק המו"פ במתכונתו הנוכחית יוצר חוסר שקיפות ומרתיע אותם מלהשקיע בחברות היי-טק ישראליות, ביניהן חברות בוגרות חממה. משקיעים, ובעיקר הזרים, רוצים להבין כמה תעלה להם ההשקעה, שגם כך נמצאת בסיכון גבוה".

הוא הוסיף, כי במתכונתו הנוכחית, "לפי חוק המו"פ, על חלקיו השונים, נוצרת משוואה מסובכת ולא חד-משמעית, שיוצרת חוסר ביטחון בקרב משקיעים זרים פוטנציאליים. המשקיעים צריכים לעשות כל הזמן חישובים על ה-'קנס' שישולם למדען. החוק צריך לקבוע במפורש את תקרת ההחזר תמורת ההלוואות שהחברה מקבלת מהמדינה. אם חברה קיבלה עד 10 מיליון שקלים, היא צריכה להחזיר לא יותר מפי שלושה על הכסף".

"אנחנו נאבקים כבר חמש שנים לתיקון חוק המו"פ, והתיקון המוצע על ידי ח"כ אילטוב יגביר את ההשקעות בחברות בוגרות חממה שסובלות ממימון חסר", אמר. "סעיף נוסף שצריך לתקן בחוק הוא קביעת חלקם של בעלי מניות, ובעיקר של היזמים והעובדים, שעד היום לא התחשבו בהם כשחברות הגיעו לאקזיט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים