יבמ תרכוש את קורמטריקס, המפתחת כלי ניתוח ברשת; היקף העסקה לא פורסם

החברה הנרכשת מספקת כלים אנליטיים לניתוח תעבורה ושימוש באינטרנט ליותר מ-2,100 לקוחות ומותגים במגוון תחומים ● קרייג היימן, מנכ"ל חטיבת WebSphere ביבמ: "הרכישה תרחיב את היכולות שלנו להעניק ללקוחותינו תובנות רבות יותר ביחס להתנהגות הלקוחות שלהם"

יבמ (IBM) הודיעה אתמול (ג'), כי תרכוש את קורמטריקס (Coremetrics), חברה פרטית שמפתחת תוכנות ניתוח. השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון השלישי של השנה, ופרטיה הכספיים לא נמסרו לפרסום.

קורמטריקס, היושבת בסאן מתיאו שבקליפורניה, מונה 230 עובדים, אשר צפויים לעבור ליבמ. היא מספקת כלים אנליטיים לניתוח תעבורה ושימוש באינטרנט ליותר מ-2,100 לקוחות ומותגים במגוון תחומים, לרבות קמעונאות, שירותים פיננסיים, מדיה והוצאה לאור, נסיעות ומלונאות, ומערכות חינוך. בין לקוחותיה נמנים בנק אוף אמריקה (Bank of America), וירג'ין אטלנטיק (Virgin Atlantic), ויקטוריאז סיקרט (Victoria's Secret), ואופיס דיפו (Office Depot).

הרכישה היא מהלך נוסף במסגרת האסטרטגיה של יבמ להרחיב את נוכחותה בשוק כלי התוכנה שמסייעים לחברות עסקיות לחלץ מידע בעל משמעות מנתונים גולמיים. המוצרים של קורמטריקס כוללים כלים שמסייעים למנהלים לקבל החלטות בזמן אמת ביחס למגמות מכירה, קשרי לקוחות, תעבורה באתרי אינטרנט, ומדדים עסקיים נוספים.

רכישת קורמטריקס תאפשר ליבמ לסייע לעסקים לאסוף מידע מרשתות חברתיות וממקורות מדיה מקוונים באמצעות ענן מיחשוב, ולשלב את התובנות הנולדות על בסיס המידע הזה במסגרת התהליכים העסקיים שלהם. זאת, בדרך ליצירת מסעות שיווק חכמים יותר ויעילים יותר. על בסיס הרכישה, תציע יבמ פתרונות ניתוח חדשים, הנשענים על מדידת האפקטיביות של קמפיינים ברשת.

מיבמ נמסר, כי "ככל שארגונים ומשווקים חותרים למיטוב של תהליכי השיווק ולהבנה מעמיקה יותר של דרישות הלקוחות, באופן המבטיח נאמנות גבוהה יותר של לקוחות אלה, גדלה חשיבות ההבנה המעמיקה של כל מגע עם הלקוח". 88% מהמנכ"לים שהשתתפו בסקר המנהלים העולמי של יבמ לשנת 2010 דיווחו, כי בכוונתם להתמקד בחמש השנים הקרובות ביצירת קשר קרוב יותר עם לקוחותיהם, ו-82% מהם רוצים להבין טוב יותר את צורכי הלקוחות האלה. עוד נמסר, כי 70% מהפגישות הראשונות של לקוחות עם מוצר או שירות חדשים – מתרחשים כיום באינטרנט.

"הרכישה תרחיב את היכולות שלנו להעניק ללקוחותינו תובנות רבות יותר ביחס להתנהגות הלקוחות שלהם", אמר קרייג היימן, מנכ"ל חטיבת WebSphere ביבמ. לדבריו, "מחלקות השיווק יכולות ליהנות מיכולות אלה במהירות רבה, כתוכנה במתכונת שירות, SaaS. שילוב כלי קורמטריקס ביבמ יסייע למחלקות השיווק להעניק ללקוחות חוויית קנייה נוחה, אישית ואינטראקטיבית יותר".

גם מנהלי קורמטריקס אמרו, כי הרכישה תסייע לקדם את המוצרים שפיתחה החברה: "השילוב בין יבמ ובינינו יעזור לפתח מוצרים שמעניקים תובנות עסקיות מעמיקות יותר, ושיסייעו להתמודד עם אתגרים ולנצל הזדמנויות בעולם הדיגיטלי", אמר ג'ואי דייוויס, מנכ"ל החברה הנרכשת.

מאז החל סם פלמיסאנו בתפקידו כמנכ"ל יבמ ב-2003, רכשה חטיבת התוכנה של הענק הכחול 57 חברות תוכנה. בחמש השנים האחרונות השקיעה יבמ יותר מ-11 מיליארד דולרים ברכישת חברות תוכנה בתחום היישומים האנליטיים. עסקי התוכנה מניבים ליבמ את הרווחיות הגבוהה ביותר בשנים האחרונות, והחברה צופה, כי עד 2015 הם יהוו כ-50% מכלל עסקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים