איל ליפשיץ, יו"ר פורום החממות: "קיצוץ בתקציב המדען – מכת מוות על חברות הטכנולוגיה בארץ"

"הכוונות לקצץ בתקציב המדען מצביעות על ליקוי מאורות בקרב מקבלי ההחלטות במדינת ישראל", אמר ליפשיץ - שמשמש גם כשותף מנהל בקרן הון סיכון פרגרין, בעקבות הפרסום אודות כוונתו של משרד האוצר לקצץ את תקציב המדען הראשי ב-80 מיליון שקלים ל-900 מיליון בלבד ● תקציב המדען הראשי צריך לגדול ולא לקטון - וזאת על מנת לתמוך בתעשיית ההיי-טק המקומית, שהיא הקטר ומנוע הצמיחה האמיתי של המשק הישראלי"

"קיצוץ תקציב המדען הראשי עשוי להנחית מכת מוות על חברות הטכנולוגיה בישראל, בעיקר הצעירות שבהן, שמנסות בימים אלה להרים ראש אחרי השנתיים הקשות ביותר שידעה תעשיית ההיי-טק בישראל", אמר איל ליפשיץ, שותף מנהל בקרן הון סיכון פרגרין ויו"ר פורום החממות הטכנולוגיות. ליפשיץ אמר את הדברים בעקבות הפרסום אודות כוונתו של משרד האוצר לקצץ את תקציב המדען הראשי ב-80 מיליון שקלים ל-900 מיליון בלבד.

על פי ליפשיץ, "כל מקבלי ההחלטות במשק מסכימים בשיחות סגורות שתקציב המדען צריך לעלות. הכוונות לקצץ בתקציב המדען מצביעות על ליקוי מאורות בקרב מקבלי ההחלטות במדינת ישראל. תקציב המדען הראשי צריך לגדול ולא לקטון – וזאת על מנת לתמוך בתעשיית ההיי-טק המקומית, שהיא הקטר ומנוע הצמיחה האמיתי של המשק הישראלי".

פורום החממות הטכנולוגיות הוא הגוף שמאגד את גופי השקעות הסיד המובילים בישראל. החממות הטכנולוגיות החברות בפורום פרושות בכל רחבי הארץ – מרמת הגולן בצפון ועד שדה בוקר בדרום. החממות הטכנולוגיות הן הגוף המוביל בייזום והקמת חברות סטארט-אפ בישראל, ועד היום הוקמו על ידן כ-1,200 חברות טכנולוגיה.

במשרד האוצר הכחישו שתקציב המדען הראשי יוקטן. תגובה דומה התקבלה גם בלשכת המדען הראשי, משם נמסר, כי אין עדיין החלטה לגבי תקציב לשנים 2011-2012, ועל כן לא ידוע אם התקציב קוצץ או לא. יצוין, כי בעבר – כאשר קוצץ תקציב המדען, נמצאו מקורות תקציב נוספים עבור פרויקטים בתמיכתו. סביר להניח שבלשכת המדען הראשי מקווים שכך יהיה גם הפעם, בהנחה והתקציב אכן יקוצץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים