משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירה נגד אפל בחשד לתיאום מחירי מוזיקה דיגיטלית

הרשויות בארה"ב חושדות, כי אפל ניסתה להניא חברות מוזיקה מלהשתתף במבצע שערכה חנות המוזיקה הדיגיטלית של אמזון ● iTune, חנות המוזיקה הדיגיטלית של אפל, שולטת ב-93% משוק השירים להורדה

משרד המשפטים האמריקני פתח בחקירה ראשונית נגד אפל (Apple), בחשד לתיאום מחירים בשוק המוזיקה הדיגיטלית. נציגים של המשרד כבר פנו לחברות המוזיקה הגדולות בארה"ב ולמספר שירותי מוזיקה דיגיטלית על מנת לקדם את החקירה.

ידיעה ראשונה על החקירה, שמתמקדת בשירות iTunes, פורסמה בניו יורק טיימס (New York Times). נכתב בה, כי נחקרות האשמות שעל פיהן איימה אפל על חברות שמכרו מוזיקה דיגיטלית בחנות המתחרה של אמזון (Amazon). חנות המוזיקה של אמזון פועלת מאז יוני 2008, אך היא עוררה את זעמה של אפל בקיץ האחרון, כאשר ענקית המסחר האלקטרוני פנתה לחברות מוזיקה וקראה להן להציע בחנות שלה אלבומים חדשים במחירי מבצע ביום ב' – יום אחד לפני ההשקה הרשמית, שנערכת בדרך כלל בימי ג'.

במסגרת המבצע של Amazon הוצעו אלבומים מבוקשים במחירים של 3.99 דולרים עד 5.99 דולרים, במקום במחיר המקובל של 9.99 דולרים. על פי מקורות במשרד המשפטים האמריקני, כל ניסיון להניא את חברות התקליטים מלקחת חלק במבצע של אמזון נחשב לתיאום מחירים האסור על פי חוק. המקורות הבהירו, כי משרד המשפטים "מתעניין בעיקר בניסיונות של מונופולים לשמור על מחירים גבוהים. לא אכפת לנו אם אמזון מציעה אלבומים יום אחד לפני שאר החנויות – אכפת לנו אם iTunes מנסה לשלוט במחירים".

למרות נתח השוק הגדול של iTunes, הרי שהחנות הדיגיטלית רחוקה מלהיות מונופול. בסך הכל שלטה iTunes בשנה שעברה ב-26.7% משוק המוזיקה בארה"ב – שיעור שמבטא נתח של 65.5% מפלח השוק של המוזיקה הדיגיטלית. עם זאת, בפלח השוק של השירים להורדה, מוערך הנתח של אפל בלא פחות מ-93%. זאת, בהשוואה לנתח של 1.3% בו מחזיקה אמזון בשוק המוזיקה הכללי, ו-5% בפלח השוק של המוזיקה להורדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים