שר התקשורת, משה כחלון, אישר את העברת השליטה במירס לפטריק דרהי

כחלון, שהתנגד לכך שמירס תימכר לאחת מחברות הסלולר הקיימות, חתם היום (ב') על הצו שהעביר את החברה ממוטורולה לחברת האחזקות אלטיס ● מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל: "בכל עסקה שהמשרד יאשר, יילקחו בחשבון קידום התחרות והרחבת מספר השחקנים בענף"

שר התקשורת, משה כחלון, אישר היום (ב') את העברת השליטה במירס מידי מוטורולה (Motorola) לחברת  ההחזקות אלטיס, הנשלטת על ידי איש העסקים פטריק דרהי, שרכש את ספקית הסלולר לפני חודשים אחדים תמורת 170 מיליון דולרים.

למרות שמוטורולה קיבלה הצעות על סך של 200 מיליון דולרים עבור מירס, השר כחלון לא היה מוכן לתת את אישורו לעסקה, שכן הצעות אלו באו מחברות הסלולר האחרות – דבר אשר לתפישתו יפגע בתחרות בשוק התקשורת.

עם זאת, יש לציין, כי גם דרהי אינו גורם נטול אינטרסים בענף, שכן הוא מחזיק ב-44% ממניות הוט (HOT), וקיימת הערכה לפיה החברה תהפוך למפעיל מרובע המספק שידורי טלוויזיה, אינטרנט מהיר, טלפוניה קווית, וטלפוניה סלולרית.

לדרהי נדרשת השקעה עצומה כדי לשדרג את מירס לדור השלישי ומעבר לו, בכדי שיוכל להתחרות באופן יעיל מול שלוש חברות הסלולר הגדולות. למרות זאת, הוא יכול לצפות להקלות משמעותיות ממשרד התקשורת, לאור מדיניותו של השר כחלון התומכת בהגברת התחרות.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר, כי "בכל עסקה שהמשרד יאשר, יילקחו בחשבון קידום התחרות והרחבת מספר השחקנים בענף, וההשלכות על הצרכן הישראלי ועל החברות הפועלות בשוק התקשורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים