בוב פיצ'יאנו, יבמ: "אנחנו עוברים מאוטומטיזציה של עסקים לאופטימיזציה"

"יבמ צריכה להכניס רמה גבוהה יותר של גמישות באוטומטיזציה ולהוסיף יכולות לכריית הנתונים ולניתוח שלהם, על מנת לשפר את הביצועים", אמר פיצ'יאנו, מנכ"ל המכירות בחטיבת התוכנה של יבמ העולמית, בראיון לאנשים ומחשבים ● "זה תהליך שמתרחש בהדרגה, ולכן - לא ניתן לצפות לשינויים אסטרטגיים מיידיים מצידנו"

09/05/2010 10:31

"יש לנו תפיסה עסקית עקבית, ואנחנו עוברים מאוטומטיזציה של עסקים לאופטימיזציה שלהם. יחד עם זאת, היבטי האוטומטיזציה לא נעלמים. יבמ צריכה להכניס רמה גבוהה יותר של גמישות באוטומטיזציה ולהוסיף יכולות לכריית הנתונים ולניתוח שלהם, על מנת לשפר את הביצועים. זה תהליך שמתרחש בהדרגה, ולכן – לא ניתן לצפות לשינויים אסטרטגיים מיידיים מצידנו". את הדברים הללו אמר בוב פיצ'יאנו, מנכ"ל מכירות בקבוצת התוכנה של יבמ (IBM) העולמית, בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך בכנס השנתי Impact 2010 של הקבוצה, שהתקיים בשבוע שעבר בלאס-ווגאס.

לדברי פיצ'יאנו, מה שמאפיין את האסטרטגיה של יבמ הוא ההתמקדות באנשים. "אם ניקח, למשל, כלי פורטל – ברור שהרחבת הארגון באמצעותם פותחת את התהליכים העסקיים ללקוחות. כך אפשר לספק תובנה מקיפה יותר לגבי התהליכים העסקיים ולייעל אותם", אמר. לדבריו, "אם במקרה של יכולות פורטל מדובר באפשרות להציג תמונה מותאמת אישית של היישום ללקוח, הרי שבתחום התוכנה החברתית מדובר ביכולת לזהות ולגלות מידע רלוונטי על בסיס הקשרים חברתיים. בדומה לכך, אנחנו מציעים גם סביבת הודעות מיידיות המאפשרת תקשורת ישירה בין עמיתים בזמן אמת. כל המוצרים שלנו משתלבים בסביבת SOA, ומבוססים על J2EE – על מנת ליצור סביבה אקולוגית אחת מושלמת".

איך, לדעתך, אמורה להשפיע רכישת סאן (Sun) על ידי אורקל (Oracle) על עתידה של סביבת הג'אווה (Java) ועל מחויבותכם אליה?

"המצב הנוכחי אינו שונה מהמצב שבו הייתה ג'אווה בעידן שבו התנהלה סאן כחברה עצמאית. ג'אווה היא קהילה, והביטחון שלנו בה כתקן לא השתנה. אנחנו רואים ב-Web Services עמוד שדרה עתידי, ומאמינים שבסופו של דבר, מיקרוסופט (Microsoft) תהיה תחת יותר לחץ בסביבת הדוט.נט שלה, עם השינויים בתקני שפת C. כבר כיום, יש לקוחות רבים שנתקלים בחומה בניסיון לשלב יישומים ארגוניים עם סביבת חלונות והפורטל של מיקרוסופט".

ועדיין, אתם מנהלים מול מיקרוסופט קרב קשה בשוק ה-SMB.

"אנחנו צומחים משמעותית בשוק זה. יש לנו שיעורי צמיחה מהירים יותר מהמתחרים. שירותים דוגמת לוטוס לייב (Lotus Live) פופולריים בו במיוחד. יש לנו גישה לארגונים האלה באמצעות קוגנוס (Cognus) – ואנחנו צומחים בשווקים צומחים ובכלכלות מתפתחות יותר מאשר מיקרוסופט".

מדוע?

"הצמיחה מהירה יותר בשווקים האלה בזכות ההתמקדות בשותפים עסקיים. מיקרוסופט התחרו בשותפים העסקיים שלהם בשווקים האלה. האסטרטגיה שלנו מתפתחת תחום תעשייה אחר תחום תעשייה, באופן שמאפשר לנו לבנות שרשרת ערך ולשלב חברות מקומיות. חברות בשווקים מתעוררים לא רוצות ליישם את מה שיישמנו בארצות הברית, אלא לראות שאנחנו מבינים כיצד השוק שלהן מתפתח. ההתמקדות שלנו בפתרונות לתחומי תעשייה ומגזרים מוגדרים נותנת לנו בעיניהן מיצוב טוב יותר כמי שמסוגלים לסייע בתחום התעשייה שבו הם מתמקדים, הרבה יותר מאשר מיקרוסופט".

פיצ'יאנו הוסיף, כי "על מנת לשרת לקוחות במגזר הזה, מציעה יבמ בין השאר את eXtream scale, המאפשר הרחבה של יישום WebSphere בטווח רחב במיוחד. זה יישום של WebSphere המאפשר להגיע לביצועים גבוהים על פי דרישה, תוספת ביצועים או הורדת ביצועים. הייחוד בכלי הזה הוא האפשרות להוסיף לשרת יישומים שנכתבו במקור לסביבת מיקרוסופט ללא שינוי קוד. היישומים האלה ממשיכים לרוץ על לקוח מיקרוסופט, בעוד שהשרת פועל על גבי מערכת יבמ".

כיצד מתקדם המאמץ של יבמ בתחום הלינוקס (Linux)?

"שיתפנו פעולה עם אובונטו (Ubuntu) באספקת מערכת הפעלה המבוססת עליה במדינות באפריקה ובצפון אמריקה: הם משלבים את התוכנה שלנו על לינוקס, כתחליף לסביבת חלונות (Windows). המסגרת המשותפת כוללת את כלי המשרד הממוחשב של לוטוס סימפוני (Lotus Symphony) וכלים נוספים של יבמ על שולחן העבודה, אני עצמי משתמש במק-בוק פרו (MacBook Pro), ומריץ עליו, בין השאר, את לינוקס. הזמן של אלטרנטיבה אמיתית לחלונות שמבוססת על לינוקס כבר הגיע, וזה לא רק לינוקס: כל סל המוצרים של יבמ פועל בכל סביבות ההפעלה. אנחנו תומכים בבלקברי (BlackBerry) וב-iPhone, ונתמוך גם ב-iPad".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים