שר התקשורת, משה כחלון, מתכוון להפחית את דמי הקישוריות ב-84%, ואת תעריפי ה-SMS ב-94%

השר כחלון פנה היום (ג') לחברות הסלולר, וביקש מהן להציג בפניו בתוך שלושים יום את התייחסותן ליוזמה, שצפויה לחסוך לצרכנים למעלה ממיליארד שקלים בשנה ● תעריפי הקישוריות צפויים לרדת מ-25 אגורות (לפני מע"מ) לדקה, ל-4.14, ותעריפי ה-SMS מ-25 אגורות למסרון, ל-2.54 ● חברות הסלולר עשויות לפנות לבית המשפט במטרה לעכב את ביצוע ההחלטה

שר התקשורת, משה כחלון, מתכוון לפעול להפחתת דמי הקישוריות ב-84%, ולהפחתת תעריפי ה-SMS ב-94%. זאת, לאחר שהיום (ג') קיבל לידיו את הדו"ח של חברת הייעוץ נרה, שמונתה על ידיו כדי לבחון את מודל התמחור והעלויות של רשתות הסלולר. הרפורמה צפויה לחסוך לציבור למעלה ממיליארד שקלים בשנה.

על פי המלצות הדו"ח, יש להפחית את תעריפי הקישוריות ב-84% בבת אחת, מ-25 אגורות (לפני מע"מ) לדקה, ל-4.14 אגורות. בנוסף המליצה נרה, כי עד 2014 יופחת התעריף ל-2.57 אגורות. גם תעריפי ה-SMS, שעלות שינועם ברשת היא אפסית, יופחתו על פי ההמלצה ב-94% בבת אחת – מתעריף של 2.8 אגורות למסרון, לתעריף של 0.19. עד שנת 2014 אמור התעריף לרדת עוד יותר, ל- 0.13 אגורות.

ההשלכה המשמעותית ביותר של הרפורמה צפויה להיות  על שיחות מטלפון נייח לטלפון סלולרי, שכיום עולות 35 אגורות – ש-29 מתוכן מועברות למפעיל הסלולרי. לפי המלצות נרה, הפחתת תעריף קישור הגומלין תביא לכך שאותו מנוי ישלם עבור כל דקה של שיחה מטלפון קווי לסלולרי כ-11 אגורות בלבד.

יש לציין, כי בזמנו נלחמו החברות כנגד ההורדה בדמי הקישוריות. הן עתרו לבג"צ ואף שכרו לוביסטים, ששכנעו את שר התקשורת דאז, אהוד אולמרט, לא לקבל את ההמלצה להפחית את דמי הנגישות ל-15 אגורות. שינוי של כל אגורה בתעריפים משפיע על החברות באופן דרמטי – בעיקר בזכות הרווחים שהן מפיקות מהמתקשרים מטלפונים קוויים. ההערכה היא, כי חברות הסלולר עשויות לפנות גם עתה לבית המשפט, ולו רק כדי לעכב עד כמה שניתן את ביצוע ההחלטה.

על התעריפים היוצאים של חברות הסלולר אין למשרד התקשורת שליטה, וניתן להניח שהם יזנקו כאשר החברות תנסנה לפצות את עצמן על אובדן ההכנסות הקלות מדמי הנגישות. בפעם הקודמת ששונו התעריפים טענו החברות שהן יקרסו, אולם למרות זאת הרווח התפעולי שלהן עלה בשני מיליארד שקלים לשנה – כתוצאה מהעלאת התעריפים היוצאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים