לנובו שוקלת לרכוש את פאלם

יצרנית המחשבים הענקית היא המובילה במרוץ לרכישת פאלם, לאחר שחברות אסייתיות אחרות פרשו ממנו ● לנובו מעוניינת לחדור באמצעות הרכישה לשוק הטלפונים החכמים בארצות הברית ● עם זאת, אנליסטים מעריכים, כי דרכה לכך תהיה רצופה באתגרים, וכי "ייתכן שהמשימה מורכבת מדי, נוכח מעמדה הנוכחי של לנובו בשוק"

לנובו (Lenovo) שוקלת בימים אלה להגיש הצעה לרכישת פאלם (Palm), יצרנית הטלפונים החכמים שנקלעה לקשיים – כך מסרו גורמים בשוק. עם זאת, אנליסטים חוששים שאם לנובו תעשה כן – היא תנקוט בצעד מסוכן.

על פי דיווח של רויטרס (Reuters), לנובו, היצרנית הרביעית בגודלה של מחשבי PC בעולם, היא המועמדת המובילה לרכישת פאלם, לאחר שרוכשות פוטנציאליות אחרות מאסיה פרשו מהתחרות. בין אותן חברות נמנות HTC – היצרנית החמישית בגודלה של טלפונים חכמים בעולם – ו-Huawei – היצרנית השנייה בגודלה של ציוד טלקום.

רכישת פאלם עשויה לסלול ללנובו את הדרך לליבו של שוק הטלפונים החכמים בארצות הברית, שנחשב לגדול בעולם. החברה פועלת כיום בתחום הטלפונים החכמים רק בשוק הסיני, שאליו שבה בסוף השנה שעברה, לאחר שרכשה בחזרה את חטיבת הטלפונים מקבוצת המשקיעים שרכשה אותה לפני שנה וחצי.

אם אכן תבקש לנובו להשתמש בפאלם כגשר לשוק הטלפונים החכמים האמריקני, יהיה עליה להשקיע סכומי כסף גדולים בשיווק ובפיתוח מוצרים. גם בהשקעות אלה אין שום ערובה להצלחה מול מתחרות כמו RIM, אפל (Apple) ויצרניות נוספות שמתבססות על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). במקביל, יהיה על לנובו להוסיף ולפתח את נתח השוק שלה בסין.

"ייתכן שהמשימה מורכבת מדי, נוכח המעמד הנוכחי של לנובו בשוק הטלפונים החכמים", אמר ג'ק גולד, אנליסט מחברת J. Gold Associates. לנובו תידרש, בין השאר, לשכנע את חברות הסלולר שפאלם הוא עדיין מותג חזק. רמז בדבר מעמדו הנוכחי של המותג אפשר לראות בהחלטה של וריזון (Verizon) להוריד את מחירי המכשירים ל-30 דולרים בלבד ולהעניק לרוכשים מכשיר נוסף בחינם. "לא נראה שבערוצי השיווק – כלומר, בחברות הסלולר – מתלהבים כיום מהמכשירים של פאלם", ציין גולד.

גם נתוני המכירות אינם מבשרים טובות. פאלם דיווחה, כי מספר המכשירים שמכרה ברבעון האחרון, שהסתיים ב-26 בפברואר, ירד ב-29% והגיע ל-408 אלף. לשם השוואה, אפל מכרה ברבעון האחרון של שנת הכספים שלה לא פחות מ-8.7 מיליון יחידות של מכשירי iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים