סין: חיקויים של מכשירי iPad כבר מגיעים למדפי החנויות
אפל אמנם לא השיקה עדיין את מכשירי ה-iPad מחוץ לארצות הברית, אולם בקניון של שנזן שבדרום סין כבר ניתן למצוא חיקויים של מחשב הלוח החדש, במחיר זול מזה של המכשיר המקורי ● ניתן למצוא בקניון גם חיקויים של מוצרים אחרים של אפל, וכן חלונות 7 במחיר של שני דולרים בלבד ● "בשוק הסיני אפשר למצוא חיקויים לכל דבר, וזה כלל לא מפתיע", אמר אדוארד יו, מנכ"ל חברת המחקר Analysys International, ששוכנת בבייג'ינג
אפל (Apple) דחתה אמנם את ההשקה של מכשירי iPad מחוץ לתחומי ארצות הברית, אך בסין אפשר למצוא שלל חיקויים של מכשירים אלה, שהושקו בארצות הברית אך לפני שלושה שבועות. כך, למשל, מוצע חיקוי של מחשב הלוח החדש למכירה בקניון של שנזן שבדרום סין, סמוך לגבול עם הונג קונג.
בחנויות הקטנות של הקניון אפשר למצוא גרסאות פיראטיות לא רק של iPad, כי אם גם כמעט של כל מוצר שעולה על הדעת: ממערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) במחיר של שני דולרים בלבד ועד מבחר עשיר של מוצרי אפל, ממכשירי iPhone ועד מחשבי MacBook, כולל הגרסה הדקיקה MacBook Air.
אחד המוכרים, לין, לקח את כתב רויטרס (Reuters) לחדר אחורי חשוך בקומה החמישית של הקניון, הרחק מעיניים זרות. שם הוא הציג לו את חיקוי ה-iPad – מכשיר שנראה כמו iPhone גדול, עם שלושה שקעי USB, צורה רבועה יותר מזו של המקור ומערכת הפעלה חלונות. המחיר של החיקוי עומד על 410 דולרים – זול במעט מהמחיר של מכשירי ה-iPad המקוריים, שעולים 499 דולרים עד 699 דולרים.
"זו גרסה ראשונית ומעט בוסרית", ציין לין. "הצורה אינה זהה בדיוק, אך המראה החיצוני דומה מאוד לזה של iPad, ולכן – אנחנו צופים מכירות נאות". את ההבדלים הסביר לין בקושי להשיג חלקים מתאימים חודשיים בלבד לאחר שהוצג המכשיר לראשונה.
החקיינים הסינים שוקדים במרץ על פיתוח מוצרים שיתנו מענה לביקוש הבלתי צפוי למכשירי iPad בשבועות הראשונים שלאחר ההשקה. בשבוע הראשון בלבד נמכרו בארצות הברית למעלה מ-500 אלף יחידות של המכשיר המקורי. עקב הביקוש הרב שגילו האמריקנים למכשיר, נאלצה אפל לדחות את ההשקה של המוצר בשווקים שמחוץ לה – והחקיינים הסינים מיהרו להרים את הכפפה.
גם באתר האינטרנט Taobao, השוק המקוון גדול ביותר בסין, אפשר למצוא מאות מוצרי אלקטרוניקה מפוקפקים – וחלקם אף מתהדרים ב-"יותר תפקודים מהמקור". בדומה לשוק שבשנזן, גם שם עולים החיקויים של מכשירי iPad פחות מהמקור.
האנליסטים ומומחי הגאדג'טים צופים ל-iPad הצלחה רבה במדינות אסיה, שבהן נהנה המותג של אפל מחוזק רב ומספרם של הצרכנים חובבי האלקטרוניקה ממעמד הביניים נמצא במגמת עלייה. רק מעטים, אולי, הופתעו מהמהירות שבה הופיעו בשוקי סין חיקויים למכשירי iPad. "בשוק הסיני אפשר למצוא חיקויים לכל דבר, וזה כלל לא מפתיע", אמר אדוארד יו, מנכ"ל חברת המחקר Analysys International, ששוכנת בבייג'ינג.
תגובות
(0)