כלא 6: ספקית של אפל בסין מתעללת בעובדיה המטפלים בכימיקלים רעילים בלא הגנה

שניה לפני שהיא משיקה בהוד והדר עוד סמארטפון לעולם נחשפת ענקית הסמארטפונים בקלונה בכל הקשור למתרחש במפעל הייצור שלה בסין: פתחי חירום נעולים, חדרי ייצור עם אבק מזוהם,רצפה ותקרה עשויים מחומרים דליקים ואיך אפשר בלי כפייה של שעות עבודה נוספות ללא תשלומי הביטוח הסוציאלי ● טעימה על קצה המזלג מהתפוח הרקוב

זכויות עובדים לא מייצרים כאן. מפעל Catcher Technology בסין

ימים ספורים לפני השקת ה-iPhone החדש שלה, אפל (Apple) שוב ניצבת לפני האשמות על הפרת זכויות עובדים והתעללות בפועלי הייצור שלה במזרח הרחוק.

הטענות הן נגד מפעל המעסיק פועלים של חברה טייוואנית בשם Catcher Technology, היושב בעיר סוקיאן שבמזרח סין. המפעל מייצר רכיבי מתכת של מכשירי ה-iPad של אפל, כמו גם עבור חברות אלקטרוניקה אחרות.

על פי דו"ח שפורסם בסוף השבוע, היקף השעות הנוספות שהפועלים נאלצים לעבוד הוא "מופרז", והם מטפלים במהלך עבודתם במפעל בכימיקלים מסוכנים, ללא בגדי מיגון מתאימים. את הדו"ח פרסמו Green America, ארגון סביבתי ללא מטרות רווח, ו- China Labor Watch, ארגון זכויות עובדים הפועל בניו יורק.

אפל, כמו סמסונג (Samsung) וחברות רב-לאומיות אחרות, התמודדה בעבר מול ביקורת שהוטחה בה בשל תנאי העבודה במפעלי הייצור שלה בסין. אבל הדו"ח הנוכחי, האחרון, מצביע כי היא תידרש להגביר את הפיקוח על יותר מ-200 הספקים שלה, האחראים לייצור 97% מהרכיבים שלה.

בתגובה מסרה אפל כי בביקורת האחרונה שערכה במפעל, במאי השנה, "נמצאו כמה תחומים קונקרטיים הדורשים שיפור בפעילותה של החברה, ועבדנו עימה לפתח תכנית פעולה מתקנת". אפל צפויה לערוך ביקור מעקב במפעל בחודש הבא, אבל דובר החברה מסר כי אפל שלחה צוות באופן מיידי כדי לחקור את הטענות המובעות בדו"ח החדש.

חקירה סמויה שנערכה על ידי China Labor Watch בחודש שעבר במפעל העלתה כי פתחי החירום במפעל למילוט בעת שריפה היו נעולים, וכי חדרי הייצור הכילו אבק מזוהם, באוויר ועל הרצפה, המורכב מסגסוגת דליקה של אלומיניום ומגנזיום. עוד העלתה החקירה כי הפועלים אולצו לעבוד עד מאה שעות נוספות בחודש, ולמרות זאת, לא קיבלו את תשלומי הביטוח הסוציאלי להם הם זכאים על פי החוק הסיני.

עוד העלתה החקירה כי הפועלים במפעל, הנמצא 500 ק"מ צפונית מערבית לשנגחאי, במחוז ג'יאנגסו, נדרשו על ידי החברה לחתום על טופס בו הם אישרו כי עברו וסיימו הכשרה בנושא בטיחות, למרות שלא עשו זאת בפועל.

אפל אישרה בתגובתה את נכונות חלק מהממצאים שהועלו, כגון העובדה שמערכות ליטוש האלומיניום במפעל חרגו מתקני בטיחות בינלאומיים, והוסיפה כי חלק מהליקויים כבר תוקנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים