היקף גיוס ההמונים יגיע השנה ל-10 מיליארד דולר

"השיטה צוברת תאוצה ועד 2026 יגיעו הקמפיין האלה להיקף גיוס של 96 מיליארד דולר", אמר אריק מרמורשטיין, מייסד שותף באתר גיוס ההמונים מימונה ● הוא סקר את שיטות גיוס ההמונים השונות, על הסיכונים והסיכויים שבהן

גיוס ההמונים הולך וצובר תאוצה בימים אלה, ונתונים חדשים, שנחשפו בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי, מוכיחים זאת.

במהלך הכנס, שנערך בבית גוגל (Google) בתל אביב, אמר אריק מרמורשטיין, מייסד שותף באתר גיוס ההמונים מימונה, כי "יזמים מכל הסוגים יגייסו השנה כ-10 מיליארד דולר באמצעות שיטת גיוס המונים (Crowd Funding). עד 2026 תהיה צמיחה של 1,000% ויגיעו להיקפי גיוס של 96 מיליארד דולר"

מרמורשטיין ציין כי "ההיגיון מאחורי הפופולריות הגואה של התחום הוא מאוד פשוט. יש אנשים רבים שיתעניינו ברעיונות ויכולים לתרום להם. לכל אחד יש הזדמנות להשקיע בהתאם ליכולות שלו, לצד העובדה שמשקיעים מסורתיים לא תמיד עוזרים והסיכון בפנייה אליהם מאוד גבוה".

הוא הוסיף כי "הסיכונים בגיוס המונים נמוכים גם למשקיע וגם ליזם. מבין שיטות הגיוס הנפוצות, השיטה המקובלת ביותר נקראת Rewawrd, שמאפשרת למשקיעים, תמורת ההון, הבטחה למוצרים או שירותים ליזמים. לשיטה הזו יש שני סוגים נפוצים: הראשונה היא שיטת הכול או כלום – קמפיין גיוס לפי פרק זמן קצוב ולפי יעד, ואם לא הגיעו לסכום הגיוס, המשקיעים מקבלים את כספם חזרה. הסוג השני הוא קמפיין גמיש, שבו היזם יכול למשוך את הסכום גם אם יגיע ליעדי ביניים".

בהמשך דבריו סקר מרמורשטיין שתי שיטות נוספות לגיוסים. "יש את שיטת Donations (תרומות), שמיועדות יותר למטרות חברתיות, ו-Equity (הון עצמי), שמאפשרת קבלת מניות בתמורה למימון. שיטה זו נתקלת בבעיות ונמצאת בהליכי הסדרה חקיקתיים בארצות הברית ובישראל".

ארי גוטסמן, מנכ"ל ומייסד Nomadigo. צילום: יוני מלכא

ארי גוטסמן, מנכ"ל ומייסד Nomadigo. צילום: יוני מלכא

לדבריו, "בכל קמפיין יש כמה אלמנטים חוזרים: כמות משקיעים, סכומים וזמן שנותר לגייס". הוא ממליץ להכין מטרות ביניים אליהן יגיעו במידה וישיגו את הסכום.

"קמפיין גיוס המונים צריך לפנות לרגש"
דובר נוסף בכנס היה ארי גוטסמן, מנכ"ל ומייסד Nomadigo. הוא הרחיב על האסטרטגיה – נושא קריטי, לדבריו, להצלחת קמפיין גיוס הכספים. הוא ציין כי "בגיוס המונים חייבים ליצור משהו רגשי אצל קהל היעד וחשוב מאוד להפגין היכרות עם המוצר".

כמכשול בקמפיין מסוג זה ציין גוטסמן את החשש מסיכון טכנולוגי ומסיכון עסקי. "אנשים לא יודעים מה האיכות אותה הם יקבלו והם לא מכירים את המוכר שמולם", אמר.

"בכנס החדשנות של איגוד האינטרנט בנושא גיוס המונים הבנו ששיטה זו רק תלך ותתפוס חלק ניכר יותר בזירה הכלכלית ושהיא מתאימה ליזמים מכל הסוגים", הוסיף.

לפי גוטסמן, דווקא קמפיינים עם מטרות חברתיות הם בעלי שיעור ההצלחה הגבוה ביותר. "באופן כללי, שיעור ההצלחה עומד כיום על 45%-55% והממוצע לגיוס – על 7,000 דולר. מי שיתייחס לקמפיין אותו הוא מעלה כעסק לכל דבר ויבנה תוכנית שיווק איכותית יגדיל את סיכויי הצלחתו בעשרות מונים. סרטון מגדיל את סיכוי ההצלחה ב- 40% בערך, וכך גם השקעה בטקסט ובהענקת מהות וערך מוסף לקמפיין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים