טוויטר: זינוק בהכנסות – ובהפסד הנקי; מספר המשתמשים הגיע ל-271 מיליון
החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם זינוק של 300% בהפסד הנקי ושל 126% בהכנסות ● ברבעון השני עלה ההפסד ב-242% וההכנסות גדלו ב-159% ● מרבית המצייצים עושים זאת באמצעות המובייל
טוויטר (Twitter) הציגה רבעון שני ומחצית ראשונה מעורבים, עם עליות בולטות בהכנסות ובהפסד הנקי כאחד. הרשת החברתית סגרה את הרבעון השני עם 271 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, לעומת צפי ל-267 מיליון. רוב גדול שלהם, 210 מיליון, עושים זאת באמצעות המובייל.
מהתוצאות עולה כי אתר הציוצים סיים את המחצית הראשונה של השנה עם צמיחה של 126.4% בהכנסות ל-562.66 מיליון דולר לעומת 253.64 מיליון במחצית הראשונה של 2013. לעומתן, ההוצאות הכלליות עלו ב-166.05% ל-841.94 מיליון דולר בהשוואה ל-316.46 מיליון, מה שפגע בסעיפי הרווחיות: ההפסד התפעולי האמיר ב-344.58% ל-279.28 מיליון דולר מול 62.82 מיליון וההפסד הנקי – ב-300% ל-277 מיליון דולר לעומת 69.25 מיליון במחצית הראשונה אשתקד.
ברבעון השני של השנה רשמה טוויטר מגמה דומה, עם עלייה של 159.3% בהוצאות הכלליות לעומת גידול של 124.11% בהכנסות. מדובר בעלייה יפה, אך נוכח הגידול בהוצאות, היא לא הספיקה על מנת להשפיע לטובה על הרווחיות.
ההוצאות הכלליות עמדו על 462.08 מיליון דולר בהשוואה ל-178.21 מיליון ההכנסות הגיעו ל-312.17 מיליון דולר מול 139.29 מיליון וההפסד הנקי קפץ ב-242.12% ל-144.64 מיליון דולר לעומת 42.23 מיליון ברבעון השני של 2013.
עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-97.78% ל-100.03 מיליון דולר בהשוואה ל-50.57 מיליון, הרווח הגולמי עלה ב-139.11% ל-212.14 מיליון דולר מול 88.72 מיליון והרווח הגולמי השולי התייצב על 67.96% לעומת 63.69%. ההוצאות התפעוליות זינקו ב-183.66% ל-362.05 מיליון דולר בהשוואה ל-127.64 מיליון וההפסד התפעולי עלה ב-285.22% ועמד על 149.91 מיליון דולר מול 38.92 מיליון.
דיק קוסטילו, מנכ"ל טוויטר, הסתכל על חצי הכוס המלאה ואמר כי "העליות בהכנסות ובפעילות התפעולית של החברה הן הוכחה למומנטום החיובי של החברה שלנו. אנחנו ממוקדים בגידול במשתמשים ובשיפור חוויית המשתמש, בדומה למה שעשינו בקשר למונדיאל". טוויטר נמצאת עדיין הרבה מאחורי פייסבוק (Facebook), אבל לדברי קוסטילו, "אני בטוח שנמשוך אלינו קהלים רחבים".
תגובות
(0)