משרד התקשורת קנס את סלקום ונטוויז'ן ב-430 אלף שקלים

החברות נקנסו מאחר שלא סיפקו ללקוחות שביקשו שירותי סינון אתרים ללא תשלום, בניגוד לחוק ● מסלקום נמסר בתגובה כי החברה ממלאת אחר הוראות החוק וכי מדובר ב-"כשל פרטני"

ייתכן שעכשיו מפעילות התקשורת יגבו סכומים מידתיים יותר בגין חובות. אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד התקשורת הטיל קנסות על סלקום ונטוויז'ן, בסך כולל של כ-430 אלף שקלים, מאחר שלא סיפקו ללקוחותיהן שירותי סינון תכנים יעילים ללא תשלום.

לפי הוראות החוק, ספקי הגישה לאינטרנט, לרבות חברות הסלולר, מחויבים ליידע את המנויים שלהם על אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט וסכנות נוספות הנשקפות מהרשת, ובדבר האפשרות להתגונן מפניהם. כמו כן, עליהם ליידע את הלקוחות שיש להם זכות לקבל מהם שירות סינון יעיל ללא עלות נוספת.

המשרד הטיל את הקנסות לאחר שביצע הליך פיקוח, במסגרתו ביקשו מנויים של החברות לקבל את התכנים ללא תשלום, כפי שמחייב החוק. במרבית המקרים שנבדקו, הנציגים של סלקום ונטוויז'ן לא הסכימו לעשות זאת ודרשו תשלום עבור תוכנות הגנה. לפיכך, החליט המשרד לקנוס את סלקום ב-367,900 שקלים ואת נטוויז'ן – ב-64,480 שקלים.

לדברי שר התקשורת, גלעד ארדן, "במטרה למנוע פגיעה בקטינים, ימשיך המשרד לפעול בכל דרך כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לסכנות הקיימות ברשת ולזכותם של הלקוחות לדרוש ולקבל מהחברות, בחינם, תוכנת סינון נגד אתרים פוגעניים".

מסלקום נמסר: "סלקום ונטוויז'ן מקפידות על קיום הוראות החוק והרישיון בנוגע ליידוע המנויים בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואספקת שירות סינון יעיל ללא תשלום. משרד התקשורת אינו חולק על כך שהחברות יידעו את המנויים במגוון אמצעים ואף סיפקו ללקוחות את תוכנת הסינון בחינם. במספר מקרים בודדים היה כשל פרטני של נציגים שלא מסרו את המידע הנדרש, בניגוד להנחיות החברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים