ה-BSA תובע את רשת המכללות מעוף על הפרת זכויות יוצרים של אדובי ומיקרוסופט

בכתב התביעה, שהוגש על ידי משרד נעמי אסיא ושות', טוען הארגון כי "רשת המכללות עשתה שימוש לא מורשה בתוכנות על גבי מאות תחנות עבודה, בעוד שבפועל רכשה כמה עשרות רישיונות בודדים" ● הסכום אותו דורש ה-BSA עומד על חצי מיליון שקלים ובארגון מזהירים כי יגישו תביעות נוספות בקרוב

ארגון ה-BSA, באמצעות משרד עורכי הדין נעמי אסיא ושות', הגיש לפני ימים אחדים לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה על סך חצי מיליון שקלים נגד רשת המכללות מעוף. לטענת הארגון, הרשת ביצעה הפרה נרחבת של זכויות יוצרים בתוכנות של מיקרוסופט (Microsoft), אדובי (Adobe) ו- Autodesk.

רשת מעוף, שפועלת בשרון ובצפון, נחשבת לאחת מרשתות המכללות המקצועיות הגדולות בשוק, מעסיקה 120 מרצים ומלמדת כ-4,000 סטודנטים בשנה. לדברי עו"ד אסיא, "רשת המכללות ביצעה שימוש לא מורשה בתוכנות על גבי מאות תחנות עבודה, שנועדו להדרכת סטודנטים, כאשר לכל היותר רכשה הרשת כמה עשרות בודדות מהרישיונות של התוכנות בהן עשתה שימוש".

עו"ד נעמי אסיא, מומחית לדיני מחשבים ואינטרנט וקניין רוחני"בין היתר", על פי כתב התביעה, "על תחנות אלה התקינה רשת המכללות את חבילת התוכנות Microsoft Office, את חבילת התוכנות CS4 וכן את תוכנות השרטוט מתוצרת Autodesk". לטענת עו"ד אסיא, ככל הנראה, הרשת הורידה את עותקי התוכנות המפרים מהאינטרנט.

היא ציינה כי מעוף היא "רשת מכללות שאמורה להוות דוגמה לאלפי התלמידים הלומדים בה מדי שנה. הפגיעה בזכויות הקניין הרוחני של יצרניות התוכנה מתעצמת שבעתיים שעה שהמפרים מגיעים מתחום שזכויות היוצרים והשמירה עליהן הם מנשמת אפו. אנחנו מצטערים לראות כי גם מכללה, שאמורה להוות גורם חינוכי של ציבור משתמשי המחשב הלומדים אצלה, עושה שימוש כה נרחב בתוכנות ללא רישיון".

עו"ד אסיא אמרה כי "תביעה זו היא המשך פעילות האכיפה המוגברת של ארגון ה-BSA נגד ארגונים שבוחרים להשתמש בתוכנה ללא רישוי מתאים. כחלק מפעילות זו, אנחנו עומדים להגיש בקרוב תביעות נוספות נגד חברות וארגונים שנחשדים כמפרים את זכויות היוצרים של החברות הפועלות באמצעות הארגון".

עו"ד ברק כהן מסר בתגובה בשם הנתבעים כי "אנו דוחים את האמור בכתב התביעה ובידינו רישיונות שימוש לכל התוכנות. מדובר בטעות אותה ביצעה התובעת ובכוונתנו לפעול מולה בימם הקרובים על מנת להסיר את התביעה. הופתענו לגלות שבמקביל להגשת התביעה היא פורסמה במספר אמצעי תקשורת, כפי הנראה במטרה להפעיל לחץ לא הוגן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים