שתי רכישות לאמובי הישראלית: קנתה את קונטרה ב-150 מיליון דולר ואת אדקוניון תמורת 235 מיליון

קונטרה עוסקת במעקב אחרי תוכן ופרסום במדיה החברתית ואדקוניון פועלת בתחום הפרסום אונליין בווידיאו לעסקים

רכישה במיליארד דולר. אילוסטרציה: אימג'בנק

אמובי הישראלית הודיעה הלילה (ד') כי היא רוכשת שתי חברות: את קונטרה הישראלית אף היא תמורת 150 מיליון דולר ואת אדקוניון האמריקנית-אוסטרלית תמורת 235 מיליון. קונטרה עוסקת במעקב אחרי תוכן ופרסום במדיה החברתית ואדקוניון עוסקת בתחום הפרסום, והיא בעלת Smartclip – פלטפורמה אינטרנטית לפרסום בווידיאו לעסקים.

למעשה, שתי החברות תימכרנה לחברת הסלולר הסינגפורית סינגטל, שרכשה את אמובי ב-2012. שתי העסקות כפופות לאישורים רגולטוריים.

קונטרה היא אחד הסטארט-אפים הוותיקים בארץ. החברה נוסדה לפני 11 שנים, המטה שלה נמצא בסן פרנסיסקו ויש לה מרכז מו"פ בישראל. בתחילה עסקה קונטרה בפרסום לפי הקשר, בהתבסס על התוכן הטקסטואלי של עמודי רשת, אולם לפני שנתיים עברה למעקב אחרי תוכן ברשתות חברתיות, במטרה לאתר טרנדים ומגמות. החברה גייסה מאז הקמתה כ-36 מיליון דולר והכנסותיה מוערכות, נכון ל-2011, ב-50 מיליון.

אחת המשקיעות הבולטות בחברה היא קרן סקויה, שהשקיעה בה כמה מיליוני דולרים בשלבים שונים ואוחזת בשליש ממניותיה של קונטרה. היא צפויה להרוויח מהעסקה פי שבעה ואפילו פי שמונה מהשקעתה המקורית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים