המנהיג של קבוצת ההאקרים LulzSec סייע ל-FBI לבלום יותר מ-300 מתקפות מקוונות

ההאקר, שגזר דינו צפוי להיגזר היום (ג'), העניק את הסיוע המשמעותי ביותר במהלך מבצע שנועד למיגור פעילותם של האקרים מהקבוצה שבראשה עמד ומאנונימוס ● התביעה מבקשת לתת לו עונש מופחת בטענה שהוא מנע נזקים של מיליוני דולרים

הקטור חאווייר מונסיור, שנחשב בעבר כ-"מנהיג" קבוצת ההאקרים LulzSec ונעצר ב-2011, סייע ל-FBI לבלום יותר מ-300 מתקפות מקוונות מאז מעצרו – כך עולה ממסמכים שהגישה התביעה במשפטו. גזר הדין של מונסיור, המכונה Sabu, אמור להינתן היום (ג') ועקב הסיוע שהעניק לרשויות, התביעה ביקשה לגזור עליו עונש מופחת.

על פי המסמכים, קבוצת LulzSec אחראית לפריצות וגניבות ממחשבים של חברות גדולות, בהן רשת הטלוויזיה פוקס (Fox) וחברת סוני (Sony). בהסכם שהשיג עם הממשל האמריקני הודה מונסיור בתשעה סעיפים של פריצה למחשב ועבירות נוספות.

ההאקר העניק את הסיוע המשמעותי ביותר ל-FBI במהלך מבצע שנועד למיגור פעילותם של האקרים מקבוצות LulzSec, אנונימוס (Anonymous) ו-Internet Feds. הודות לסיוע שלו הצליחו אנשי הבולשת לזהות, לתבוע ולהרשיע את ג'רמי המונד, שהיה בזמנו יעד הסייבר מספר אחת בעולם. בנוסף, הוא סייע למנוע מתקפות מתוכננות ותרם מהידע שלו לאנשי ה-FBI.

"אנשי ה-FBI השתמשו במידע ככל שיכולים היו למניעת נזקים אפשריים או צמצומם", נכתב במסמכי התביעה. "בבולשת מעריכים שהודות לכך נמנעו או צומצמו לפחות 300 מתקפות נפרדות. אף על פי שקשה לכמת את הנזק הפוטנציאלי, אנחנו מעריכים שהפעולות של מונסיור סייעו לחסוך מהקורבנות הפוטנציאליים נזקים של מיליוני דולרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים