קספרסקי גילתה אפליקציות שמתחזות למוצרי אבטחה – ולא עושות דבר

בחברה אומרים כי "פושעי הסייבר, שרוצים להרוויח כסף קל מגולשים תמימים, מוכרים עשרות אפליקציות מזויפות, כשהם מעתיקים את העיצוב אבל לא את היכולות של המקור"

ארגונים, שימו לב לאבטחה של האפליקציות שלכם! צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אפליקציות מזויפות ומטעות הן לא תופעה חדשה בחנויות היישומים, במיוחד זו של אנדרואיד (Android). לא נפקד גם מקומן של אפליקציות שטוענות שהן מספקות הגנה, אולם בפועל משביתות את המכשיר ומנסות לסחוט מבעליו כסף. אלא שבאחרונה צצה תופעה חדשה: אפליקציות שמדמות עצמן למוצרים, בעיקר מוצרי אבטחה, ומציעות לקנות אותן, אך למעשה לא עושות דבר.

לא מכבר זיהתה ענקית האבטחה קספרסקי (Kaspersky) שתי אפליקציות שמתחקות לכאלה שהיא מייצרת, אך לא מספקות כל אבטחה. הרוכשים התמימים שמורידים אותן מגלים שהם שמו את כספם על קרן הצבי וקיבלו תמורתו כלום – לא הגנה ולא דבר אחר.

הראשונה משתיהן התגלתה בחנות האפליקציות של חלונות פון (Windows Phone), תחת השם Kaspersky Mobile, והשנייה נמצאה ב-Google Paly, חנות האפליקציות של אנדרואיד, תחת השם Kaspersky Anti-Virus 2014. כמובן, שני המוצרים לא קיימים בפורטפוליו שמספקת חברת האבטחה. בכדי להשלים את ההונאה, בדפים שמפרסמים את האפליקציות הללו מופיעות תמונות שנלקחו מהאתר ומהדפים הרשמיים של קספרסקי.

"הסיפור של תוכנות אנטי וירוס מזויפות למכשירים ניידים החל עם הופעת Virus Shield. כעת רואים כיצד הונאה מוצלחת אחת יוצרת מספר רב של שיבוטים. פושעי הסייבר, שרוצים להרוויח כסף קל מגולשים תמימים, מוכרים עשרות אפליקציות מזויפות, כשהם מעתיקים את העיצוב אבל לא את היכולות של המקור", אמר רומן יונצ'ק, אנליסט קוד זדוני בכיר במעבדת קספרסקי. "סביר להניח שבעתיד הקרוב יופיעו יותר ויותר אפליקציות מזויפות כאלה. דבר אחד בטוח, מנגנון אבטחת המידע שמפעילות החנויות הרשמיות לא יכול להתמודד עם סוג זה של הונאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים