מארק צוקרברג: "אנחנו מתמקדים במובייל; פייסבוק הוא החוט שמקשר בין כל הפלטפורמות הניידות"

"אנחנו מתמודדים עם חצי טריליון בקשות במובייל מדי יום. לכן, אנחנו מתרכזים בבניית הפלטפורמה החזקה והיציבה ביותר שקיימת", אמר מנכ"ל ומייסד פייסבוק בפתיחת כנס המפתחים של החברה ● הוא חשף שירותים חדשים שתציע פייסבוק לסביבות מובייל וסיכם באמרו, כי "הדרך שלנו תעזור לשפר את חייהם של כל בני האדם בעולם"

"אנחנו מתמקדים היום בעיקר במובייל. יותר ממיליארד אנשים משתמשים בשירותי המובייל שלנו ורוב העסק שלנו נמצא במובייל. לכן, זה רק טבעי שנשקיע במובייל את מירב המאמצים שלנו", כך אמר אמש (ד') מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook). צוקרברג אמר את הדברים בפתיחת כנס המפתחים של החברה, F8, שנערך בסן פרנסיסקו. היה זה הכנס הראשון מסוגו שעורכת פייסבוק מאז 2011, וכפועל יוצא – הראשון מאז הונפקה החברה בבורסה, ב-2012.

"המובייל טומן בחובו הרבה הזדמנויות למפתחים, אבל גם לא מעט אתגרים", אמר צוקרברג על הבמה. "לפתח למובייל יכול להיות ממש מעצבן היום. לכל שחקן מרכזי בשוק יש פלטפורמה משלו: אפל (Apple), גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ועוד. כולן גדולות וחשובות, אבל הבעיה היא שכל החברות הללו מתחרות אחד בשניה, ולכן עובדות קשה כדי להעמיק את ההבדלים בין הפלטפורמות – מה שאולי תורם לתחרות ביניהן, אבל מקשה מאוד על המפתחים, וכתוצאה מכך גם על הלקוחות והצרכנים. כשמשתמש הולך וקונה טלפון, הוא מצפה שכל האפליקציות שהוא רוצה להשתמש בהן תהינה זמינות עבורו. כמפתחים, זה אומר שבמקרים רבים אנחנו צריכים לפתח את אותה האפליקציה חמש פעמים. הגיע הזמן שזה ייפסק".

צוקרברג הכריז, כי "פייסבוק מתכננת להיות החוט שמקשר בין כל פלטפורמות המובייל שקיימות היום. אנחנו מתכוונים לגשר על הפערים האלה. זה צעד הגיוני וברור לנו, כי אנחנו היינו בדיוק באותו מקום לפני כמה שנים, כשהקמנו את שירותי המובייל שלנו. היום אנחנו מתמודדים עם חצי טריליון בקשות במובייל מדי יום. זה מספר מגוחך! לכן, אנחנו מתרכזים בבניית הפלטפורמה החזקה והיציבה ביותר שקיימת למובייל".



"כמה פעמים התקנתם אפליקציה כדי לנסות אותה, אבל לא רציתם להירשם עם הזהות האמיתית שלכם ולחלוק את המידע הפרטי שלכם איתה?". מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. עריכת וידיאו: אור יעקב

לדבריו, "הצעד החדש הראשון שאנחנו עושים בנושא היום, הוא מתן התחייבות לשנתיים על כל ה-API-ים שלנו. זה אומר שגם אם נשנה את ה-API-ים הללו בעתיד, נמשיך לתמוך בהם במשך שנתיים לפחות מרגע שביצענו את השינוי. כמובן שנמשיך לנסות פיצ'רים חדשים ויכולות נוספות, אבל נסמן אותם באופן ברור מאוד כגרסאות בטה, כדי שתדעו בדיוק מה יציב ומקבל תמיכה, ומה עדיין לא".

החידוש השני שהציג צוקרברג, הוא שינויים באופן שבו מתנהג כפתור ה-Log in with Facebook, שמאפשר למשתמשים להתחבר באמצעות פייסבוק לאפליקציות ושירותים אחרים, מבלי ליצור פרופיל משתמש נפרד לכל אחד מהם. לדבריו, "אנשים רוצים קודם כל בטחון. אני לא אתחבר באמצעות פייסבוק לאפליקציה שאני לא סומך עליה או לא בטוח איזה מידע לגביי היא תחלוק עם רשימת החברים שלי. לכן, נקטנו בשורה של צעדים חדשים שיעזרו למשתמשים לסמוך על 'הכפתור הכחול' ולשלוט באופן מדויק בסוגי המידע שיועבר לאפליקציה וסוגי המידע שהאפליקציה תוכל לפרסם באופן פומבי בפייסבוק. מעתה, בכל פעם שתלחצו על כפתור ה-Log in with Facebook, יופיע חלון חדש שבו תוכלו לבצע את כל ההגדרות הללו".

"פייסבוק מתכננת להיות החוט שמקשר בין כל פלטפורמות המובייל שקיימות היום". צוקרברג על הבמה בסן פרנסיסקו

הכנס הראשון מסוגו שעורכת פייסבוק מאז 2011

ברוח זו, הציג מנכ"ל ומייסד פייסבוק את החידוש השלישי בסדרת פיתוחי המובייל של החברה: Anonymous log in. "כמה פעמים התקנתם אפליקציה כדי לנסות אותה, אבל לא רציתם להירשם עם הזהות האמיתית שלכם ולחלוק את המידע הפרטי שלכם איתה? פה בדיוק נכנס לתמונה כפתור חדש שמאפשר להתחבר לאפליקציה באופן אנונימי באמצעות פייסבוק. כך, תוכלו להשתמש באפליקציה באופן מלא, מבלי שהאפליקציה תדע מי אתם. במידה ואהבתם את השירות ותרצו להתאים אותו לצרכיכם, תוכלו תמיד להתחבר עם הפרופיל שלכם בפייסבוק, כמו שאתם עושים היום".

לסיכום, אמר צוקרברג, כי "אנחנו רוצים לבנות עבורכם פלטפורמה יציבה ואמינה. אנחנו רוצים לוודא שאנחנו שמים את האנשים בראש סדרי העדיפויות בכל השירותים שאנחנו מציעים. מעל הכל, אנחנו רוצים לעזור לכם לגעת בחיים של כמה שיותר אנשים. עשינו כל כך הרבה יחד עד היום, ואני משוכנע שהדרך שלנו היא הדרך הנכונה, שתעזור לכולנו לשפר את חייהם של כל בני האדם בעולם".

"אנחנו רוצים לעזור לכם לגעת בחיים של כמה שיותר אנשים". מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

מה קורה לאפליקציות כשאין חיבור אינטרנט זמין?
איליה סוקר, מייסד ומנכ"ל Parse – שיצרה תשתית פיתוח למובייל ונרכשה על ידי פייסבוק בשנה שעברה, הציג על הבמה את הפלטפורמה שפיתחה החברה וסיפר על האופן שבו היא משתלבת בפייסבוק. לדבריו, אחת הבעיות הגדולות היום בתחום המובייל, היא מה קורה לאפליקציות בזמן שאין חיבור אינטרנט זמין. "כשאתם ממריאים לטיסה ארוכה, נמצאים באזור ללא קליטה או יושבים בבית קפה עם חיבור WiFi שבקושי עובד – מה קורה לאפליקציות שלכם? למעשה, הסמארטפון שלכם הופך לטלפון עם מצלמה ומחשבון".

"בהיבט הפיתוח, רק החברות הגדולות ביותר בעולם היום מתעסקות בעבודה עם אופליין", אמר סוקר. "עם זאת, הרבה מאוד אנשים חיים במציאות שבה אין אינטרנט, כי הם טסים הרבה, כי אין להם קליטה באזור שבו הם גרים או עובדים או מכל סיבה אחרת. זו בעיה, ולדעתנו לא מספיק חברות מתעסקות בה. החלטנו שאנחנו חייבים להשתפר בתחום ולהפוך את קונספט הזה של תכנות אפליקציות אופליין לקל יותר וזמין יותר – וזה בדיוק מה שעשינו".

"הכירו את Parse Local Datastore – סדרה של ערכות למפתחים (SDK, ר"ת Software Development Kit), שמאפשרות להפוך את האפליקציה שלכם לזמינה גם ללא חיבור זמין לאינטרנט, באמצעות הוספת כמה שורות בודדות של קוד", פירט סוקר. "לראשונה, מפתחים לא צריכים להתעסק עם תשתיות מורכבות ולחשוב על אסטרטגיית אופליין. אנחנו עשינו הכל עבורכם. כל מה שעליכם לעשות הוא להוסיף כמה שורות לקוד שלכם, ואתם מסודרים".

איליה סוקר, מייסד ומנכ"ל Parse

שירות חדש נוסף שהציג סוקר הוא AppLinks – מערכת שמאפשרת להפנות קישורי אינטרנט סטנדרטיים (URLs), לאפליקציות מקומיות בסמארטפון ובטאבלט, במקום לפתוח בכל פעם את הדפדפן הנייד. הרעיון הוא שאותם קישורים "יתנהגו" באופן שונה בהתאם לפלטפורמה שדרכה גולש המשתמש. כך, למשל, קישור לקטע אודיו בסאונדקלאוד (Soundcloud), ייפתח במכשירים ניידים בתוך האפליקציה ויתחיל לנגן את הקטע. בחלק העליון של המסך יופיע כפתור שיאפשר לחזור חזרה לעמוד באפליקציה שממנו נשלח הקישור, בלחיצה אחת. באופן זה, מקווים בפייסבוק, יוכלו מפתחים לספק חוויית שימוש טובה יותר במובייל, שתרגיש טבעית יותר – ולא תהווה גרסה מוקטנת של חוויית השימוש במחשב.

"תחשבו לרגע על ה-URL", אמר סוקר. "אני משתמש בו מאז שאני זוכר את עצמי. הוא אחד הדברים שהופכים את הרשת ליפה כל כך. הבעיה היא שהוא לא ידידותי כל כך במובייל ובמקרים רבים אפילו פוגע בחוויית המשתמש. AppLinks פותר את הבעיה הזו ומאפשר למפתחים לספק חוויית שימוש מצוינת מכל URL בכל פלטפורמה. יש לנו הסכמי שיתוף פעולה עם חברות כמו סאונדקלאוד, דרופבוקס (Dropbox), ספוטיפיי (Spotify), פינטרסט (Pinterest) ועוד, שמאפשרים למפתחים להתחיל ולהשתמש ב-AppLinks כבר היום. אנחנו מאמינים שזה הכיוון שאליו הולך המובייל – חוויית שימוש שמרגישה טבעית ונכונה בכל מקום ומכל מכשיר".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

לפרטים נוספים:
היכולות החדשות של Log in with Facebook ו-Anonymous log in
שירות Parse Local Datastore
שירות AppLinks

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים