יסמין מרום, נס: "יותר ארגונים יאמצו השנה מתודולוגיות למידה מבוססות מובייל, רשתות חברתיות וגיימינג"

"כ-80% מהלמידה בארגון נעשים כיום בכלים מסורתיים, אך זה צפוי להשתנות", אמרה מנהלת חטיבת ההדרכות וההטמעות בנס טכנולוגיות ● לדבריה, "המספרים מפתיעים, אין חפיפה בין צורת הלמידה כיום לחיינו הפרטיים והמקצועיים" ● ד"ר ערן גל, מומחה בתחום: "בישראל, מדברים הרבה אך מיישמים מעט"

30/04/2014 16:21

"ארגונים מחפשים כיום חדשנות גם בלמידה, וההערכה היא שבשנה הקרובה, יותר ויותר חברות וארגונים יתחילו בפיילוטים ובהטמעת מתודולוגיות חדשות", אמרה יסמין מרום, מנהלת חטיבת הדרכות והטמעות בנס טכנולוגיות.

מרום דיברה ביום עיון בנושא חדשנות בלמידה (Training innovation) שהתקיים באחרונה במשרדי נס בקריית עתידים, כחלק ממועדון לקוחות מנהלי הדרכה שהחברה מקיימת. באירוע נכחו כ-70 מומחי ומנהלי הדרכה ממגוון חברות וארגונים במשק.

לדברי מרום, נכון להיום קיים פער בין הנעשה בפועל בתחום הלמידה הארגונית לאימוץ כלים חדשניים ביתר התחומים. "ההערכה היא כי 80% מהלמידה בארגון נעשים בכלים מסורתיים, כלומר – באמצעות הדרכה פרונטלית או בכלים טכנולוגיים פשוטים יחסית. רבים מדברים על זה ורוצים ליישם, אך בפועל, מעטים עושים זאת, נכון לעכשיו", סיפרה מרום. "זה בהחלט מפתיע, שכן המובייל הפך לכלי משמעותי מאוד בחיים שלנו. אפשר לומר שאין התאמה בין צורת הלמידה לחיים המקצועיים והפרטיים שלנו".

אולם, באותה הנשימה היא ציינה שניתן להצביע על שינוי חיובי: "ארגונים מחפשים חדשנות, לראות כיצד אפשר להעביר מסרים בצורות שונות. צעירים רבים יותר נכנסים לשורות הארגון, תופסים את 'כיסא הנהג' ומנסים לראות כיצד ניתן להטמיע מסרים בארגון בצורה מעניינת".

"גם קהל המטרה הולך ומשתנה, ובהחלט ניתן לראות שינוי תפישתי בארגונים", הוסיפה. "אנחנו מקיימים ימי עיון כדי לבחון את המצב ולראות כיצד ניתן לשנות אותו. בחלק מהמקרים, הסיבה העיקרית לעיכוב באימוץ כלים חדשניים היא שמרנות".

ד"ר ערן גל, מומחה לטכנולוגיות למידהבכל הנוגע למגרשה הפרטי סיפרה מרום כי "פנו אלינו בעיקר גופים פיננסיים (בנקים וחברות ביטוח) בנושא חדשנות בלמידה. אחת הסיבות שהם ציינו היא היתרון מבחינת פיזור אוכלוסיית העובדים ברחבי הארץ – דבר שכמובן משפיע על העלויות. גם חברות היי-טק פנו אלינו לבדיקת הנושא".

מה זה מודל 10-20-70?
ד"ר ערן גל, מומחה לטכנולוגיות למידה, הרחיב ביום העיון על מודל 10-20-70. לפי מודל זה, שנוסח ב-1996 על ידי חוקרים אמריקניים, רוב העבודה הכרוכה בלימוד רעיון חדש נעשה תוך כדי עבודה. "70% מתהליך הלמידה נעשה על ידי התנסות וניסוי וטעייה. 20% נוספים מתרחשים באמצעות שיתוף הסובבים אותנו – פידבקים, התייעצויות וכן הלאה. זה כולל כמובן גם שיתוף רעיונות חדשים עם אחרים. 10% הנותרים נעשים בכלים המוכרים לנו, באופן פורמלי, בין אם זה הוראה בכיתה או למידה מתוקשבת קלאסית", אמר.

לדבריו, הנתונים המגיעים מארצות הברית מצביעים על חדירה משמעותית של התחום בשנה הקרובה. "התפיסה כיום היא שיש להקפיד על למידה באמצעות התנסות, זה גל ששוטף את ארצות הברית", אמר. "בישראל, אנחנו בשלב הגישושים בואכה שלב היישום. מדברים הרבה אך עושים מעט".

הוא נתן שתי דוגמאות של פרויקטים שנעשים כיום בארגונים מובילים בעולם: המעניינת מביניהן היא "פרויקט גשר" מבית אינטל (Intel), שמספק הצצה לעולם העתיד בו כלי למידה, אפליקציות ועולם ה-Social מתאחדים לפתרון למידה הוליסטי. ד"ר גל ציין כי "הלומדים מתמודדים בכוחות עצמם עם אתגרים חדשים, ועושים זאת בהצלחה רבה יותר מאשר היום".

חתם את המפגש גל רימון, מייסד ומנכ"ל GamEffective. בהרצאתו סקר רימון את הטרנד החם של התממשקות בין עולם ה-Gaming לעולם ההדרכות בארגונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים