עמותת אשנב תחלק תו שיעיד שהאתר בטוח לגלישה

האתרים שמבקשים לקבל את התו צריכים לעמוד בקריטריונים שונים בתחומים כגון פרטיות הגולשים ואבטחת מידע

עמותת אשנב, שפועלת למען שימוש נבון באינטרנט, השיקה תו שמיועד ליידע את הגולשים שהאתרים שנושאים אותו בטוחים לשימוש, בעלים קוד אתי ותקנון.

כל אתר שמגיש בקשה לקבל את "תו אשנב" נבחן לפי מדדים שקבעה ועדה מייעצת מטעמה של העמותה, שהורכבה מאנשי מקצוע מובילים בתחום האינטרנט בישראל. בין היתר, האתרים שעוברים את הבחינה ומקבלים את הקו עומדים בקריטריונים של פרטיות הגולשים ואבטחת מידע. כך, למשל, אתר שנושא את התו חייב לחשוף את השם המלא של בעליו וכולל פרטים ליצירת קשר; המדיניות שלו באשר לשמירת פרטיות המשתמשים ברורה; האתר מבקש אישור מהמשתמשים שקראו את המדיניות לפני אגירה של הנתונים שלהם; האתר לא שומר פרטים מזהים של קטינים; אין בו תכנים אסורים על פי חוק, כגון הימורים והסתה; לא כלולים בו תכנים לא ראויים; האתר שומר נתונים שעלולים להשתמש בהם לשם גניבת זהות, תהליך קליטתם מוצפן וננקטו אמצעי אבטחה מתאימים למניעת חדירה אליהם; ואם האתר מבצע דיוור, עליו לכלול בכל הודעה אפשרות לגולשים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה.

ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנב, אמר כי "הורים וילדים יכולים לדעת כי אתר שבו מוצג התו מכבד את הגולשים בו, מציע תכנים הולמים ושומר על פרטיותם". לדבריו, "הבטיחות, הפרטיות והשימוש הנבון של הגולשים ברשת עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו. אני קורא להורים לחפש את תו אשנב באתרים בהם גולשים הילדים שלהם. אתר שיש לו את התו הזה הוא בטוח יותר ואינו מסוכן לשימוש".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני

    שכחתם לציין שזה עולה 250 שקלים לשנה

אירועים קרובים