פיטר ברון, מנהל התקשורת של גוגל ב-EMEA: "טוויטר – הכלי הפופולרי ביותר לאנשי החדשות"

כנס שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה עסק במקומו של אתר הציוצים בעבודתם של אנשי התקשורת ובעובדה שהוא מאפשר לכל בעל גישה לאינטרנט להיות "עיתונאי" ● כתבים בכירים סיפרו שאחוז ניכר מהידיעות שלהם מגיעות מטוויטר ולדברי ברק רביד, הכתב המדיני של הארץ, "כתב שלא נמצא שם פוגע בעבודתו"

"עבודת אנשי חדשות מצריכה קשר רצוף עם הקהל, והם משיגים אותו באמצעות טוויטר (Twitter). נכון שבעבר, כשעבדתי כעורך ב-BBC, הבטחתי ששם לא ישתמשו בטוויטר, אבל עברו כבר כמה שנים והתפיסות השתנו. כיום, טוויטר הוא הכלי הפופולרי ביותר לאנשי החדשות, והעיתונאים והמגישים של ה-BBC משתמשים בו על מנת להישאר בקשר ולהמשיך לעדכן את הצופים", כך אמר פיטר ברון, מנהל תחום התקשורת של גוגל (Google) באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ברון פתח את כנס DIGIT שנערך בבית הספר לתקשורת על שם סמי עופר במרכז הבינתחומי הרצליה, בשיתוף גוגל. לדבריו, "הסמארטפונים הם כלי שבאמצעותו אנחנו צורכים חדשות, אך גם מייצרים אותן. למשל, הסלפי של אלן דג'נרס בטקס האוסקר גרם לקריסת טוויטר והופיע בשערים של עיתונים רבים. זאת מגמה מעודדת אבל גם מדאיגה, משום שמדובר באנשים שמייצרים את החדשות אבל הם לא עיתונאים. הטכנולוגיה החדשה מעצבת את עתיד העיתונות ואת הצורה שבה מייצרים וצורכים חדשות".

מימין: עינב שיף, מבקר הטלוויזיה של ידיעות אחרונות; ברק רביד, הכתב המדיני של הארץ; אודי סגל, הכתב המדיני של חדשות ערוץ 2; ודוד ורטהיים, עורך מדור ברנז'ה בוואלה!. צילום: מיכאל פלוצק

לאחר מכן התקיים פאנל שעסק במעמדם של הציוצים בטוויטר בחייהם של העיתונאים, בהנחיית דרור גלוברמן, מנחה התוכנית אנשים בערוץ 2. השתתפו בפאנל אודי סגל, הכתב המדיני של חדשות ערוץ 2; ברק רביד, הכתב המדיני של הארץ; עינב שיף, מבקר הטלוויזיה של ידיעות אחרונות; ודוד ורטהיים, עורך מדור ברנז'ה בוואלה!.

לדברי סגל, אין כל סתירה או ניגוד אינטרסים בין העובדה שעיתונאים מצייצים בטוויטר מידע שהם מפרסמים באמצעי התקשורת בו הם עובדים רק אחרי כמה שעות. "המעסיק הוא לא הבעלים של מה שמתרחש בין שתי האוזניים שלי", אמר. "מבחינתי, טוויטר הוא מאגר מידע ושופר נוסף עבורי לסיפורים שלא יגיעו למהדורות של חדשות 2. לפעמים הוא מביס את כלי התקשורת המסורתיים , וראינו את זה בפיגוע בבוסטון. טוויטר מבטא מהפיכה חברתית חשובה, בה חלק מהמידע נמצא בידי הציבור. הוא נותן כוח לעם ומאפשר לאנשים לייצר חדשות".

אלוף בן, עורך הארץ. צילום: מיכאל פלוצקרביד טען כי "כתב שטח שלא נמצא בטוויטר מאבד כמויות מידע שפוגעות בעבודתו העיתונאית. המקור של 40% מהסיפורים שלי הוא משם, ואלה סיפורים שלא הייתי מגיע אליהם ממקור אחר. אם לא היה לי את הכלי הזה, לא הייתי רלוונטי כעיתונאי כיום".

אלוף בן, עורך הארץ, התראיין במהלך האירוע לרועי כ"ץ, עורך הכנס. הוא התייחס למצב העיתונות כיום: "מעריב, במצבו הנוכחי, איבד את מקומו ככלי תקשורת מרכזי – וחבל. אנחנו ייסדנו את 'חומת התשלום' לתכנים באתר. כשהתקבלה ההחלטה על כך, לא מעט אנשים במערכת היו סקפטיים במערכת וניבאו שזה לא יצליח, בטענה שאנחנו לא הניו-יורק טיימס (New York Times). חזינו שיצטרפו למיזם 2,000-3,000 איש ולשמחתנו, יש לנו כיום עשרות אלפי מנויים על התוכן באתר, בהם רבע ממנויי המהדורה המודפסת של העיתון. בנוסף, הגענו לקהלי קוראים חדשים".

במסגרת הכנס הוענק פרס בסך 15 אלף שקלים לאתר המקום הכי חם בגיהנום ולמייסדות שלו, אירית דולב ועינת פישביין. בנימוקי השופטים נכתב כי "האתר מסמל את המעבר של עיתונאים מנוסים אל האונליין, בניסיון ראוי ומתבקש לשלוט במוצר העיתונאי עליו הם חתומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים