סטיב מידג'לי, בכיר באמזון: "הענן עבר מ-'האם' ל-'מתי' – ואנו גדלים יחד עם המגמה העולמית"

מידג'לי – מנהל AWS לאזור EMEA, סיפר על לקוחות כמו נאס"א ודאו-ג'ונס ופירט מה מציעה היום החברה ללקוחות הישראליים ● לדבריו, "אנו מספקים יכולת לקצר את משך בניית תשתית ה-IT משבועות לדקות"

"עד לפני שנה-שנתיים בארגונים רבים היו ספקות, ועלתה בקרב המנמ"רים השאלה האם ללכת למיחשוב ענן. בימים אלה, כאשר כולם רוצים להביא במהרה שירותים ויישומים לשוק, ובמקביל לחסוך בהוצאות התפעול והפיתוח – השאלה היא רק 'מתי ואיך לעבור ולאיזה ענן?'. מגמת מיחשוב הענן תופסת תאוצה בעולם, ואנו גדלים בהתאם", כך אמר סטיב מידג'לי, ראש AWS (ר"ת Amazon Web Services) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) באמזון (Amazon).

מידג'לי אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך בשבוע שעבר, עת ביקר בארץ כאורח של מטריקס – השותפה המובילה של AWS בישראל ומפיצת פתרונות אמזון. לדבריו, "אימוץ הענן תופס תאוצה, בעולם וגם בישראל. יש לנו יכולת להגיע לשווקים חדשים במהירות. כמו כן, יש לנו תשתית גלובלית עם עשרה איזורי זמינות (ובהם דטה סנטרים רבים), על מנת לספק רשת ביטחון במקרה של אסונות טבע. הביזור שלנו מסייע ללקוחות להתמודד עם עומסים של זמינות היישומים, בעיקר בעולם המובייל, שם קשה לצפות ביקושי שיא. יש לנו מאות אלפי לקוחות, ביניהם נאסד"ק (NASDAQ), סמסונג (Samsung), כ-600 סוכנויות ממשל וכ-2,400 מוסדות חינוך. גם נאס"א (NASA) היא לקוח שלנו – תכנית הנסיעה למאדים רצה על הענן שלנו. אנשי דאו-ג'ונס (Dow Jones) החליטו להגר 3,000 יישומים שלהם לענן שלנו. המעבר יניב להם, לדבריהם, חיסכון של כמאה מיליון דולרים עד סוף 2015".

הוא סיפר, כי החברה מספקת שלושה שירותי ליבה, המוקפים בסוויטה של 40 שירותים עסקיים. הוא תיאר את מבנה הענן הציבורי של אמזון, והסביר כי למטה פרוסה תשתית גלובלית של ענן, מעליה שכבת רישות, מעל זה מיחשוב, אחסון ובסיסי נתונים, מעליהם שירותי יישומים ומעל – הטמעה וניהול הסביבה. מה שמבדל את הענן של אמזון, אמר מידג'לי, "הוא רמת החדשנות. ב-2008 היו לנו 24 שירותים בענן, שנה אחר כך הנתון הוכפל ובסך הכל יש לנו 280 שירותים ותכונות חדשות".

באופן מפתיע, אמר מידג'לי, "היבטי אבטחת המידע בענן אינם מהווים מכשול מבחינת הלקוחות שלנו. אבטחת מידע היא הליבה העסקית שלנו. אנו עונים על מאות רגולציות ותקני אבטחה מקומיים ובינלאומיים. אנשי ה-IT שלנו מנטרים את הענן שלנו ללא הרף, וגם הלקוחות יכולים לדעת מה מצב השירותים ומהי רמת אבטחת המידע שלהם. רק במקום השני מבחינת הלקוחות מדורג ההיבט הכספי".

"המניע של הלקוחות במעבר לענן שלנו", הוסיף, "הוא הגדלת האג'יליות, לא כסף. אנו מספקים יכולת לקצר את משך בניית תשתית ה-IT משבועות לדקות". הוא ציין, כי "בעת שמנמ"ר חושב על מעבר לענן, עליו לבחון כמה היבטים: בחירת ספק ענן לפי מידת ניסיונו, רוחב ועומק הפונקציונליות, מידת החדשנות, החותם הגלובלי שלו, כמה הוא דבק בפילוסופיה לחיתוך הוצאות ומהי הסביבה העסקית בה הוא פועל".

"אנו קשובים ללקוחות, ולכן פתחנו בתחילת השנה משרד בישראל", סיפר. "הלקוחות הישראליים מתאפיינים בחדשנות ובאווירה של חברות הזנק, גם אם הם חברות מבוססות. כך, בין לקוחותינו בארץ ניתן למנות את Moovit – שפיתחו אפליקציה שמספקת את כל המידע שצריך, בזמן אמת, כדי לנסוע באופן חכם יותר בתחבורה ציבורית. הם נעזרים בענן שלנו לטיפול בעת שעות לחץ ושיאי צריכה. בין ארגוני האנטרפרייז ניתן למנות את מכתשים אגן, שהמאפיין אותם הוא ביזור סניפים ומפיצים בעולם. סיפקנו להם גמישות לתפעול היישומים הקריטיים שלהם, בלא צורך בהוצאות כבדות על תשתיות IT. גם יישומי המובייל של חדשות ערוץ 2 בנויים על הענן שלנו, וכך הם יכולים לדחוף חדשות מתפרצות עם תוכן בווידיאו למאות אלפי מכשירים ניידים, בתוך פחות מחמש דקות. יש לנו עוד הרבה מה להציע לשוק הישראלי".

"אנו מובילים בפער משמעותי מול המתחרים שלנו", סיכם מידג'לי. "הלקוחות הארגוניים בוחרים בנו בשל הטיפול בהיבטי אבטחת מידע, עלויות נמוכות וחיסכון תפעולי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים