מחקר שנערך במשך 11 שנים: הטלפונים הסלולריים בטוחים לשימוש

בניגוד לדעה הרווחת עד היום, חוקרים בריטיים מצאו שקרינה מטלפונים ניידים ואנטנות סלולריות לא משפיעה על היריון, לוקמיה ומצבים בריאותיים אחרים

רבים טוענים כי טלפונים סלולריים מביאים נזקים בריאותיים שונים, אלא שמחקר חדש וארוך טווח שערכו חוקרים בריטיים גילה את ההיפך. על פי המחקר, "אין שום עדות לנזק או להשפעה בריאותית בעקבות שימוש בטלפונים סלולריים".

הדו"ח של MTHR (ר"ת Mobile Telecommunications and Health Report) מהווה המשך לדו"ח שפורסם כבר ב-2007. אף על פי שכתוב עליו 2012, הדו"ח החדש פורסם על ידי MTHR רק אתמול – מה שאולי מרמז על כמות הניתוחים והבדיקות שנעשו על המחקר על ידי קבוצת החוקרים. ככלל, יצוין כי המחקר נערך 11 שנים.

מלבד בדיקת ההשפעה של טלפונים סלולריים על גוף האדם, המחקר בדק גם את הפליטה של תחנות הבסיס (אנטנות). החוקרים מצאו כי "אין הוכחה לכך שחשיפה לקרינה מתחנות בסיס במהלך היריון משפיעה על הסיכון לפתח סרטן בילדות המוקדמת, ואין הוכחה שהשימוש בטלפונים סלולריים מוביל לסיכון מוגבר לסרטן הדם (לוקמיה)".

דיוויד קוגון, יו"ר MTHR, אמר כי "כאשר החלה התוכנית היו אי ודאויות רבות באשר לסיכונים הבריאותיים האפשריים משימוש בטלפונים סלולריים ומטכנולוגיות הקשורות להם. תוכנית המחקר הבלתי תלויה שלנו הושלמה כעת ולמרות בדיקות מעמיקות, לא מצאנו שום הוכחה לסיכוני בריאות מגלי הרדיו המופקים על ידי טלפונים סלולריים ותחנות הבסיס שלהם. הודות למחקר אפשר כיום להיות הרבה יותר בטוחים באשר לבטיחות של מערכות התקשורת המודרניות".

MTHR ציינה שהניסויים נערכו "על טווח רחב של רקמות" ועם מכשירים שונים, כמו גם עם וללא אוזניות. "שום השפעה לא נמצאה באף אחד מהניסויים", ציין הדו"ח.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמיר בורנשטיין

    מדובר על קבוצת MTHR שממומנת בחצייה על ידי התעשיה הסלולרית ובחצייה על ידי משרד התעשיה של בריטניה. בדוח הזה מסוכמנים כ30 מחקרים שרובם אינם רלוונטים לסרטנים שנגרמים מטלפונים סלולרים (סרטני וגידולי ראש וצוואר) ואשר תוכננו כדי לא להניב תוצאות חיוביות. הגוף שחרר בעבר דוח ב 2007 אשר הגיע לאותה מסקנה. הדוח ב 2007 כלל גם את החלק הבריטי של מחקר האינטרפון תחת הכותרת "לא נמצא סיכון" כאשר בפועל כן נמצא. בעבר היה חבר בדוח ד"ר מיקל רפוצלי שהיה גם ראש ICNIRP וראש פרוירט ה EMF (קרינה בלתי מייננת) של ארגון הבריאות העולמי, תחת שרביטו אושרו התקנים הלא מגנים של ICNIRP ונקבע כי רגישות לקרינה אינה נגרמת מחשיפה לקרינה. הדוח הינו הפרסום האחרון של הגוף ועבודתו תופסק. http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?r=1&EntryId=2866854

  2. מור סגמון

    עוד מחקר מושחת של התעשייה. MTHR זה ארגון שכותב שהוא עצמאי ומשקר - זהו ארגון של תעשיה הסלולר הממומן על-ידה ואשר בדירקטוריון שלו יושבים "מדענים" מושחתים של התעשייה בראשם ד"ר רפקולי. אין לי ספק שהמחקר פגום כמו מרבית מחקרי התעשיה ולכן חברות הביטוח ובתי-משפט מתעלמים ממחקרים אלו. גוף זה גם מימן מחקר על רגישות לקרינה והמסקנות אמרו שאנשים עם רגישות לקרינה לא מזהים קרינה ולכן זה פסיכולוגי...אבל בתוך המאמר היה כתבו הפוך - שהיו אנשים שבאופן מובהק זיהו קרינה. כותרות מסוג אלו מטמיעות את הטעיית הציבור.

אירועים קרובים