ההזדמנות הגדולה של אפל: החברה המובילה בסין תשווק את מכשיריה

יצרנית ה-iPhone וה-iPad חתמה על הסכם עם צ'יינה מובייל שעשוי להביא לעלייה דרסטית במכירות המדשדשות שלה בשוק הגדול ביותר בעולם

האם סין תציל את נתח השוק המתכווץ של אפל (Apple) בעולם? התשובה לכך עדיין לא ברורה, אולם הסיכוי שזה יקרה גדל בעקבות הסכם שנחתם בינה לבין צ'יינה מובייל (China Mobile). הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) מסר כי החברה הסינית תחל למכור את מכשיריה של אפל במדינה, שמהווה שוק הסלולר הגדול בעולם, החל מ-18 בדצמבר.

על אף שצ'יינה יוניקום (China Unicom) וצ'יינה טלקום (China Telecom) כבר מוכרות את המכשירים של אפל בסין, חיזרה החברה אחרי צ'יינה מובייל במשך שנים. ההסכם יאפשר לאפל להגיע למספר אדיר של משתמשים, שכן צ'יינה מובייל היא המפעילה הגדולה ביותר בסין, בעלת כ-760 מיליון מנויים – פי שבעה מ-וריזון (Verizon) בארצות הברית, למשל. לפי הערכות, לפחות 10% ממנוייה עשויים לרכוש iPhone.

אחת הסיבות העיקריות לכך שצ'יינה מובייל לא מכרה עד כה מכשירי אפל הייתה נחיתות התשתיות של החברה הסינית. בעבר היא הצהירה כי תחל למכור את מכשירי הענקית האמריקנית רק כשתתחיל להפעיל את רשת דור 4 המתקדמת.

צ'יינה מובייל קיימה את הצהרתה ותשיק את רשת הדור הרביעי שלה בעוד כשבועיים, ב-18 בדצמבר. זאת לאחר ששר המידע, התעשייה והטכנולוגיה הסיני הודיע כי העניק רישיונות הן לצ'יינה מובייל והן לחברות קטנות יותר במדינה לפעול ברשתות המהירות יותר, ובכך הסיר את אחד החסמים לשיווק מכשירי ה-iPhone אצל מפעילת הענק.

לפי גרטנר (Gartner), הנתח של אפל בשוק הסמארטפונים העולמי צנח ברבעון השלישי של השנה ל-12.1% לעומת 14.3% ברבעון המקביל אשתקד. לפי Canalys, המכירות של אפל בסין ברבעון השלישי קטנות הרבה יותר מאלה של המתחרה, סמסונג (Samsung).

טים קוק, מנכ"ל אפל, ביקר בסין פעמיים במהלך השנה האחרונה ונפגש עם זי גוהואה, יו"ר צ'יינה מובייל. במסיבת עיתונאים שקיימה צ'יינה מובייל באוגוסט, אישר גוהואה את קיומם של המגעים בין החברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים