קים סטיבנסון, אינטל: "אנו חיים בזמנים משבשים, מנמ"ר שלא יטלטל את ארגונו – לא ישרוד"

"בעבר, כל תפקידו של המנמ"ר היה להריץ את מערכות ה-IT ולדאוג לכך שהן תהיינה יציבות, זמינות ואמינות. לא עוד – המנמ"ר צריך להיות חדשן ותחרותי", כך אמרה מנמ"רית ענקית השבבים בביקורה בארץ ● לדבריה, "השוק הישראלי הוא מוטה טכנולוגיה, יש לנו פה באינטל ישראל מגוון של עובדים, מהייצור ועד IT. זהו שוק עשיר בכישורי ניתוח"

"אנו חיים בזמנים משבשים, כי הטכנולוגיה רצה מהר מדי. מנמ"ר שלא יידע לטלטל את ארגונו, כך שה-IT יהלום ויתממשק באופן הדוק יותר עם ההיבטים העסקיים של הארגון – לא ישרוד כי הארגון 'יימעך'". כך אמרה קים סטיבנסון, סגנית נשיא ומנמ"רית אינטל (Intel) העולמית.

סטיבנסון הגיעה ארצה לעמוד מקרוב על פעילות ה-IT של ענקית השבבים בארץ, ולהשתתף בכנס לקוחות, בו חשפה את עתיד ה-IT על פי חזון החברה. הכנס התקיים היום (ג') במלון דן פנורמה בתל אביב.

פעם, אמרה סטיבנסון, "כל תפקידו של המנמ"ר היה להריץ את מערכות ה-IT ולדאוג לכך שהן תהיינה יציבות, זמינות ואמינות. לא עוד. בגלל המרוץ המטורף של הטכנולוגיה, אל לו למנמ"ר להתעסק רק בשימור הקיים. עליו לראות כיצד ה-IT שבראשותו מסייע לעסק להיות תחרותי יותר, חדשן. אם הוא לא יעשה זאת, הוא לא יהיה קיים".


צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

ארבע מטרות למנמ"ר כיום
יש ארבע מגמות-על בעולם ה-IT כיום, אמרה סטיבנסון: מיחשוב חברתי, מובייל, Analytics (בינה עסקית וניתוח צופה פני עתיד), ומיחשוב ענן. אלו יוצרים את ראשי התיבות SMAC. לדבריה, "מנמ"ר שלא יטמיע את כל ארבע הטכנולוגיות הללו בארגונו – יקבל סטירה מהמנכ"ל ויימעך (משחק מילים עם Smacked ו-Smashed – י.ה.)".

"התחלנו להטמיע ענן פרטי כבר ב-2009, ובחלוף השנים אנו כבר בדור שלישי בענן. יש לנו גם כמה וכמה עננים ציבוריים, ממגוון ספקי שירות, וכן עננים בני-כלאיים", אמרה סטיבנסון. "השימוש בענני המיחשוב נותן לנו את היכולת לספק ללקוחות קיבולת שיא בזמנים קצרים. למשל, הרצנו קמפיין שיווקי והעלנו לאתר שיר. ציפינו לאלפי הורדות תוך ימים. בפועל, היו לנו 50 אלף הורדות תוך דקות. בלא ענן לא היינו יכולים לעשות זאת. הענן מספק לנו גמישות באספקת משאבי המיחשוב".

Big Data, אמרה סטיבנסון, "אינו המטרה לכשעצמה. אין טעם לטיפול במידע רחב היקף אם אין לו תובנות מושכלות. יש לנו יכולות גבוהות מאד בניתוח של ה-Big Data, בין השאר בשל הצוות שבראשו עומד איתי יוגב הישראלי. הדבר מסייע לאינטל בקיצור משך פיתוח מוצר חדש, על מנת להאיץ את התהליך, באמצעות אלגוריתמיקה שיודעת לעשות זאת יותר מהר".

לדבריה, "אנחנו פועלים עם מערכי הייצור במפעלים ומשתמשים בשיטות של ניתוח Big Data להוזלת עלות ייצור השבבים. עוד הדבר מסייע לנו גם למיטוב מערך המכירות, לזיהוי לקוחות חדשים ובידיעה על אילו מוצרים להמליץ למנהלי המכירות שיציעו ללקוחות".

"נינג'ות של SOA"
תחום המובייל, אמרה סטיבנסון, "כולל מבחינתנו 5 אבני דרך: יכולת לספק אבטחת מידע בעולם הנייד; לגעת בכל מכשיר בכל דרך – עם מקלדת או מסך מגע; ולעבוד מול ריבוי מערכות הפעלה, ריבוי פלטפורמות וריבוי דפדפנים. הפיתוח הזה נעשה בתצורת ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (ר"ת SOA). לכן את המפתחים שלי אני מכנה נינג'ות של SOA".

מיחשוב חברתי, אמרה, "הוא הדרך בה לקוחות מתקשרים עם הארגון. למשל, אצלנו פנימה, יש לנו 100 אלף עובדים ב-60 ארצות. החוכמה היא לחבר בין הידע והמומחיות הקיימים בארגון – ובין המקצוענים שצריך למצוא אותם ולכוון אותם ללקוחות".

איתי יוגב נושא בשני תפקידים: עומד בראש גוף העוסק בטיפול ב-Big Data וב-Analytics, כאשר הוא והעובדים תחתיו מהווים חלק מ-6,500 אנשי ה-IT של אינטל העולמית – ובמקביל מנהל משותף של תחום ה-BI בחברה. יוגב עובד באינטל 13 שנים במגוון תפקידים בתחום ה-BI. כמו כן, הוא הקים את פעילות ה-Advanced Analytics בחברה ומנהל אותה מזה יותר משלוש שנים. צילום: פלי הנמר

מה ההבדל בין תפקידך לבין מנמ"ר בתעשייה המסורתית?
"ככלל, אין הבדל. אלא כיוון שאני עובדת בחברת היי-טק, אז יש יותר כבוד ל-IT, יש התפעמות כיצד ה-IT משנה מוצרים, מקצר זמן הגעה לשוק, מגדיל מכירות, משפר תהליכי ייצור. בנוסף, הלקוחות שלי יותר פתוחים לשינויים ומאמצים טכנולוגיות חדשות מהר יותר, לא שזה קל גם אצלנו".

מה התרשמותך מהשוק הישראלי?
"השוק הישראלי הוא מוטה טכנולוגיה, יש לנו פה באינטל ישראל מגוון של עובדים, מהייצור ועד IT. רכשנו כמה חברות, בעיקר סטארט-אפים. זהו שוק עשיר בכישורי ניתוח".

יש בישראל 500 עובדי IT מתוך סך 6,500 העובדים שתחתיך. מה הסיבה לכך?
"יש לכך שתי סיבות. האחת, כללית, כאשר יש לאינטל מפעל ייצור, לצידו יש עובדי IT. ספציפית בישראל יש יותר עובדי IT, כי אני בחרתי אותם, הם טובים ונותנים לי ערכים מוספים".

 יורם חסידים חובש אף הוא שני כובעים: האחד, מנמ"ר הסניף המקומי של ענקית השבבים, והשני - המנהל האחראי על הארכיטקטורה של ה-IT באינטל העולמית. תחת חסידים עובדים 500 עובדים בארץ. צילום: פלי הנמר

מה המסר שלך ליורם חסידים, מנמ"ר אינטל ישראל, ולכלל המנמ"רים בשוק המקומי?
"הבא את ה-IT למצב בו הוא פועל מהר יותר, עונה בזריזות לצורכי השוק, מספק יותר שירותים ומדבר יותר ביזנס. תביא לי חדשנות לרוחב כל הארגון – לא חדשנות מקרית, אלא מובנית, כזו שמסייעת לארגון".

"השינוי של המנמ"רים חייב לבוא דרך המיקוד במידע. ראשי התיבות 'מנהל מערכות מידע' משמען טיפול במידע, ולא רק בטכנולוגיה", סיכמה סטיבנסון. "הענן מספק את הקצאת משאבי המיחשוב, הסושיאל (Social) את הקשר ללקוחות, המובייל את ערוץ התקשורת, וה-Big Data את התובנות המושכלות לטובת קבלת החלטות כמה יותר".

השתתף בהכנת הידיעה: פלי הנמר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים