מכה לאפל: האיחוד האירופי צפוי לחייב את יצרניות הסלולר לשווק כבל אחיד לכל המכשירים

ענקית הטכנולוגיה לא תוכל בעתיד הקרוב לשווק כבלים נפרדים למכשירי ה-iPhone ולטאבלטים, לפחות באירופה, לאחר שחברי הפרלמנט אישרו פה אחד טיוטה של הצעת חוק בעניין ● ההחלטה טעונה אישור נוסף ונראה שיהיו לה השלכות גם לגבי שאר העולם ● בתוך כך, חסמה החברה את האפשרות להטעין מכשירי iPhone 5 בכבלים לא מקוריים

יצרניות המכשירים החכמים יצטרכו בקרוב לשווק כבל חדש שיתאים לכל הטלפונים החכמים והטאבלטים שלהן – לפחות באירופה. מדובר בהחלטה רעה במיוחד לאפל (Apple), שכיום משווקת כבלים שמתאימים לגרסאות המוקדמות של המכשירים, עד iPhone 4S, וכבלים אחרים שמתאימים לגרסאות המאוחרות יותר.

כל 35 חברי ועדת השיווק של הפרלמנט האירופי שנכחו בדיון ביום ה' אישרו טיוטה של הצעת חוק שתחייב את החברות לקבוע סטנדרט אחיד לכבלים של כלל המכשירים החכמים שלהן, במטרה להוזיל את העלויות ולפשט את השימוש במכשירים. לדברי חברת הפרלמנט האירופי הגרמנית ברברה וולר, "אנחנו מאיצים במדינות חברות האיחוד וביצרניות להציג מטען אחיד, כדי לשים קץ לבלגן שיש בתחום הכבלים להטענת טלפונים וטאבלטים".

עדיין לא מדובר בחוק, שכן ההצעה דרושה אישור נוסף. נראה שלאור ההצבעה פה אחד, סיכוייה של ההצעה להתקבל טובים מאוד. במקרה שכזה, ייתכן שמדינות וגופים נוספים בעולם יאמצו את ההחלטה. זאת, לאחר שעוד ב-2009 הושג הסכם בין האיחוד האיחוד האירופי, ארגון הטלקומוניקציה הבינלאומי ויצרניות מובילות של מכשירים סלולריים להשתמש אך ורק ב-MicroUSB. הסכם זה לא נאכף ולכן אפל החליטה לשווק כבלים חדשים לגמרי לגרסאות האחרונות של המכשירים שלה. יצרניות מובילות אחרות, כמו סמסונג (Samsung), משתמשות ממילא ב-MicroUSB.

אפל נגד המטענים הלא מקוריים של iPhone 5
בתוך כך, אפל החלה באחרונה להילחם ב-"זיופים" של כבלים למכשירי iPhone 5 ומזה ימים אחדים היא מונעת הטענה של המכשירים באמצעות כבלים לא מקוריים.

גולשים שניסו להטעין את המכשיר שלהם מסרו לאנשים ומחשבים, כי קיבלו הודעה לפיה "הכבל או האביזר שברשותך אינו מאושר, ויתכן שלא יפעל כשורה עם iPhone זה". אפל פרסמה את ההודעה בשפות שונות ובכלל זה, כפי שניתן לראות בתמונה, בעברית.

ההודעה שהפתיעה משתמשים רבים. iPhone 5

דיווחים ברשת העלו, כי אפל ביצעה את החסימה לא רק בישראל, אלא ברחבי העולם. החברה אמנם מסרה שתעשה כן כשהוציאה את אחת הגרסאות המוקדמות של iOS 7, לפני השקתה הרשמית, אולם משתמשים רבים לא ידעו על כוונה זו והביעו מחאה על כך. משתמשים אחרים העלו הודעות לאתרים באינטרנט בהן שאלו לפשר ההחלטה. גולש בפורום באתר Reddit שאל האם מישהו יכול לאשר שהחסימה האמורה בוצעה, או שיש בעיה במכשיר שלו. הוא ציין, כי "יש לי כבל שעבד מצוין עם גרסה 6.1.4, אבל עכשיו, עם גרסה 7, הוא לא הטעין, הן כשחיברתי את הכבל לחשמל והן כשחיברתי אותו ליציאת USB".

עם זאת, זמן קצר לאחר שאפל ביצעה את החסימה מצאו גולשים דרך "לעקוף" אותה. משתמשים שרוצים להמשיך להטעין את ה-iPhone 5 שלהם עם הכבל שברשותם צריכים לנקוט בצעדים הבאים:

● להכניס את הכבל לשקע החשמל או ליציאת USB.
● לחבר את הכבל למכשיר.
● לדחות את האזהרות שיופיעו.
● לבטל את הנעילה של המכשיר.
● להיפטר מכל האזהרות הנותרות.
● עם הפעלת המסך, לנתק את הכבל ולחבר אותו מחדש.
● לדחות שוב את האזהרות שיופיעו.

לאחר ביצוע כל הצעדים הללו, אמור המכשיר להיטען כפי שהיה בעבר. יצוין, כי המטענים של מכשירי iPhone 5 שונים מאלה של הגרסאות הקודמות של המכשיר, ולכן החסימה שנקטה אפל לא רלוונטית לגביהם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    אני כבל באתר אייפון קאבר שם הכבלים עובדים מצויין עם ios 7

אירועים קרובים