מחקר: המנמ"רים ומנהלי השיווק נאבקים על אסטרטגיות המובייל של הארגונים

העימות נובע מכך שרוב מנהלי השיווק נחושים להיות הכוח המניע בעיצוב אסטרטגיית המובייל בארגון ● החוקרים קוראים למנמ"רים ולמנהלי השיווק לשתף פעולה, על מנת להביא תועלת רבה יותר לארגון

המנמ"רים ומנהלי השיווק בארגונים רבים בעולם מנהלים מאבקים רבי עוצמה שנוגעים לאופן בו הארגון יממש את אסטרטגיות המובייל שלו – כך קובע מחקר חדש של Vanson Bourne במימון Netbiscuits בקרב ארגונים שמונים יותר מ-100 עובדים. רבע מהם מנו יותר מ-5,000 עובדים. המרואיינים היו מנמ"רים, מנהלי שיווק ובכירים בדרג סמנכ"ל.

הסיבה לקרב בין המנמ"רים למנהלי השיווק היא שיותר ממחצית מהאחרונים (51%) נחושים להיות הכוח המניע בעיצוב אסטרטגיית המובייל של הארגון. מנגד, 18% מהמנמ"רים סבורים שאסטרטגית המובייל צריכה להיגזר מעוד פונקציות בארגון, לא רק מהשיווק.

על פי המחקר, בעוד שמנהל השיווק מתמקד בהיבטים של שיפור חוויית הלקוח, המנמ"ר מודע הרבה יותר לאתגרים הטכניים הנובעים מאספקת הדרישות של מנהל השיווק. לדוגמה, 53% ממנהלי השיווק ציינו את הצורך לספק ללקוחות עוד ערוצי תקשורת מול הארגון כקריטי לעומת 35% בלבד מהמנמ"רים. כמו כן, בעוד ש-44% ממנהלי השיווק ציינו כקריטי את שיפור ההתקשרות באינטרנט עם הלקוחות, רק 29% מהמנמ"רים עשו זאת. 86% מהמנמ"רים הביעו דאגה מהצורך בהגדלת הכנסות הארגון יותר מאשר משיפור המכירות באמצעות פלטפורמות ניידות.

החוקרים אף מצאו שמנמ"רים עשויים להיות נדיבים יותר כלפי בעלות משותפת על הובלת אסטרטגיית המובייל של הארגון. 30% מהסמנכ"לים בארגונים, ובתוכם המנמ"רים, הסכימו לכך בהשוואה ל-9% בלבד ממנהלי השיווק.

בדו"ח המחקר צוין, כי "מנהלי השיווק מבינים שהם אלה שיכולים להפיק את הרווח הרב ביותר מהמאבק במנמ"רים. הצלחת מאבקם תביא להם שליטה רבה יותר על חלק ממדדי הביצועים המרכזיים, שנקבעים ישירות על ידי חוויית הלקוחות על גבי פלטפורמות ניידות". החוקרים סיימו בקביעה, כי הליכה משותפת של שני הגורמים תניב לארגון תועלות רבות יותר בתחום אסטרטגיית המובייל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים