הערכות: בבילון תתמזג עם איירון סורס בחודש הבא

שתי החברות מצויות בימים אלה במגעים מתקדמים למיזוג, אם כי יש עדיין מחלוקות - מסרו גורמים המקורבים למשא ומתן ● לפי ההערכות, מספר אחת בחברה הממוזגת יהיה נועם לניר, בעל השליטה ב-בבילון

אחת העסקות הבולטות בהיי-טק הישראלי השנה עומדת להיחתם, ככל הנראה, בחודש הבא: בבילון (Babylon) ואיירון סורס מנהלות בימים אלה מגעים אינטנסיביים למיזוג, שלפי גורמים שמקורבים למשא ומתן יבשילו במחצית אוקטובר. עם זאת, לדבריהם, עדיין יש נקודות מחלוקת בין הצדדים. במידה שההסכם בין שתי החברות אמנם ייחתם באוקטובר, טובים הסיכויים שהוא ייסגר עוד ב-2013, במהלך דצמבר.

כרגע אין מידע ברור על יחסי הכוחות בין שני הצדדים, אם כי ייתכן שבמידה שהכול ילך כשורה, יו"ר החברה הממוזגת יהיה בעל השליטה ב-בבילון, נועם לניר, ואילו המנכ"ל והמייסד של איירון סורס, תומר בן זאב, יהיה מספר שתיים ויכהן כמנכ"ל.

החברה הממוזגת צפויה להיות בורסאית וייתכן אף שתבקש להירשם בוול-סטריט. הן לבבילון והן לאיירון סורס יש קצב צמיחה גבוה. עם זאת, בעוד שהביצועים של בבילון גלויים, כי היא חברה בורסאית, איירון סורס לא מחויבת לפרסם את הדו"חות כספיים שלה, ולכן מדובר לגביה בהערכה בלבד.

שווי השוק של בבילון עמד בתום המסחר אתמול (ד') בבורסה בתל אביב על כ-1.4 מיליארד שקלים. ההכנסות השנתיות שלה הגיעו ל-685 מיליון שקלים – פי שלושה מאשר בשנה שלפני כן, והרווח הנקי שלה עלה פי 3.6 ל-103 מיליון שקלים. ברבעון השני של 2013 גדלו ההכנסות בכ-3% ל-163 מיליון שקלים והרווח הנקי זינק ב-74% והסתכם ב-40 מיליון שקלים. הביצועים של איירון סורס, לעומת זאת, צנועים יותר. על פי הערכות של IVC, ההכנסות שלה הגיעו בשנה שעברה ל-130 מיליון דולרים והצפי הוא, כי השנה הן יעלו ל-200 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים