יאהו! קיבלה עשרות אלפי בקשות למידע על משתמשים – ובחלק מהמדינות אישרה כמעט את כולן

החברה קיבלה בששת החודשים האחרונים 29 אלף בקשות, 43% מהן מארצות הברית ● שיעור הבקשות של הממשל האמריקני שיאהו! דחתה עומד על 2% בלבד ולגבי היתר לא נמצא מידע ● בין המדינות האחרות נמצאות גרמניה, בריטניה ומדינות במזרח הרחוק ובאמריקה הלטינית

הממשלות מעוניינות לדעת פרטים עלינו - דרך פייסבוק. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

17 מדינות ביקשו מיאהו! (!Yahoo) במהלך המחצית הראשונה של השנה בקשות לקבלת נתונים של משתמשים. בין אותן מדינות נמצאות ארצות הברית, אוסטרליה ומדינות נוספות במערב, באסיה ובאמריקה הלטינית.

על פי נתונים ששחררה החברה בסוף השבוע, היא קיבלה בתקופה המדווחת בסך הכול 29 אלף בקשות לקבלת מידע על משתמשים, 12,444 מהן (43%) מארצות הברית. הבקשות של השלטונות האמריקניים נגעו ליותר מ-40 אלף חשבונות ורק 2% מהן נדחו. עם זאת, ביותר ממחצית המקרים (55%) נענתה יאהו! לבקשות הממשל האמריקני בחלקן בלבד ומסרה רק מידע בסיסי על המשתמשים. 37% מהבקשות נענו במלואן ולגבי 6% מהן לא נמצא המידע המבוקש.

יתר המדינות והאזורים מהם קיבלה יאהו! בקשות למידע הם: גרמניה, שהגיעה למקום השני עם 4,295 בקשות, בריטניה, קנדה, ספרד, מקסיקו, אוסטרליה, צרפת, איטליה, הולנד, ניו-זילנד, טייוואן, ארגנטינה, ברזיל, אירלנד, סינגפור והונג קונג. ישראל לא נמצאת ברשימה. יצוין, כי גם במקרה של טייוואן, ממנה קיבלה החברה 1,942 בקשות, אחוז הדחיות עמד על 2% בלבד. מסינגפור, לעומת זאת, היא קיבלה 189 פניות ודחתה 41% מהן.

יאהו! מסרה, כי מעתה ואילך היא תפרסם דיווח אודות מספר הבקשות שהיא קיבלה ממדינות שונות ומידת ההיענות אליהן מדי חצי שנה. "דמוקרטיה דורשת מחויבות לדיווח ומחויבות לדיווח דורשת שקיפות", על פי החברה. "אנחנו מקווים שהדיווח שלנו יעודד ממשלות ברחבי העולם לחלוק מידע אודות הבקשות אותן הן מגישות למידע על משתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים