מייקל היידן, לשעבר ראש ה-CIA: "האקרים יחפשו לפגוע במקבילה האינטרנטית למרכז הסחר העולמי"

"ניהיליסטים, אנרכיסטים, פעילים חברתיים וסביבתיים, LulzSec, אנונימוס, בני עשרים ומשהו שלא דיברו עם בני המין השני כבר שש שנים – אדוארד סנואודן משמש מודל לחיקוי עבורם, ואם ארה"ב תעצור אותו, הם יפעלו", אמר היידן, לשעבר ראש הסוכנות לביטחון לאומי וה-CIA ● לדבריו, "הם היו רוצים אולי לפגוע ברשתות תקשורת מסווגות של המדינה, אבל זה קשה"

מייקל היידן, מנהל לשעבר של הסוכנות לביטחון הלאומי (NSA) וה-CIA, העריך כי האקרים והאקטיביסטים (שילוב המילים האקרים ופעילים חברתיים וסביבתיים – י.ה) יגיבו בביצוע מתקפות טרור קיברנטי אם ממשלת ארצות הברית תתפוס את מדליף תוכניות המעקב האמריקניות, אדוארד סנואודן. כך אמר אתמול (ג') במהלך כנס בנושא אבטחה קיברנטית, ב-Washington group, מכון דו-מפלגתי לחקר מדיניות.

היידן, שעמד בראש שני ארגוני הביון במשך עשור עד 2009, הודה בפרובוקטיביות מכוונת באומרו "אם וכאשר הממשלה שלנו תופסת את אדוארד סנואודן, ומחזירה אותו לכאן לארצות הברית למשפט, מה יעשו הקבוצות השונות? אני מכוון לניהיליסטים, אנרכיסטים, פעילים חברתיים וסביבתיים, LulzSec, אנונימוס (Anonymous), בני עשרים ומשהו שלא דיברו עם בני המין השני כבר חמש או שש שנים". היידן ציין כי סנואודן משמש מודל לחיקוי עבור קבוצות שונות ואם ארה"ב תעצור אותו – הן יפעלו.

כאשר נשאל מה מידת הסבירות שהוא צופה למתקפת סייבר קיברנטית פוטנציאלית הקשורה לסנואודן, היידן הבהיר כי "כשהשבתי כמו שהשבתי, זה היה לגמרי ספקולטיבי, לא תחזית הנסמכת על עובדות".

"הם היו רוצים אולי לפגוע ברשתות תקשורת מסווגות של המדינה, אבל זה קשה", אמר היידן, "אז אם הם לא יכולים ליצור נזק גדול היכן שהם רוצים, הם יחפשו את המקבילה ברשת של מרכזי הסחר העולמי. המקבילה הזו עבורם היא אתרים אמריקנים".

משקיפים ציינו כי ה-NSA בראשות היידן היא זו שהחלה באיסוף מסיבי של רישומי שיחות טלפון ונתונים מהאינטרנט אחר אמריקנים, דבר שנעשה ללא צווים מבית משפט, לאחר פיגועי הטרור של ספטמבר 2001. חלק מפעולות המעקב המודיעיני וההתרחבות שלהן בתחילת העשור הקודם נחשפו על ידי סנואודן לעיתון הבריטי הגרדיאן (Guardian) ולוושינגטון פוסט (Washington Post) האמריקני ביוני.

יכולות הקואליציה הרופפת של קבוצות האקרים ופעילים, על פי היידן, הן מוגבלות. לטענתו, קשה לראות כיצד תוכל קואליציה זו להסב נזק ממשי לתשתית פיזית או לאחת מהרשתות בארצות הברית. אולם, הוא הזהיר, כי "הם מתעצמים מבחינה טכנולוגית והופכים למתוחכמים יותר". בהתייחסו לדעה הגורסת כי אין לנהל מו"מ עם טרוריסטים, על מנת שלא להעלות את מחיר הדרישות שלהם במו"מ הבא, אמר היידן כי "הדרישות שלהם עשויות להיות כאלה שלא ניתן יהיה להשביע את רעבונם לעולם".

"מה שאני מנסה להמחיש", אמר, "הוא שיש קבוצה של אנשים שם בחוץ שיש להם דרישות אותן לא ניתן למלא. ייתכן שהדרישות והדורשים אינם רציונליים. מדובר בסוג של אנשים שהממשלה אינה יכולה להכיל את דרישותיהם".

היידן סיכם באומרו כי "סנואודן בהחלט יצר מהומה לא קטנה בקרב אותם חבר'ה שמאמינים ומחוייבים לשקיפות ולשקיפות העולמית ולאינטרנט הגלובלי, הדוגלים בסוג של רשת לא מפוקחת על ידי ממשלות, רשת חופשייה. איני יודע מה ההיגיון של מי שמנסה להעניש את אמריקה או לפגוע במוסדות אמריקניים, אבל יש אפשרות שהגיון כזה קיים. אני יכול לשבת כאן ולדמיין נסיבות ותרחישים, אבל הם לא יותר מאשר פרי דמיוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים