ראש ה-NSA הגן על טכניקות המעקב בכנס האקרים: "מכבדות את הפרטיות של האזרחים"

"PRISM חיונית לביטחון המדינה ואנחנו מפקחים עליה בצורה הדוקה", אמר גנרל קית אלכסנדר בהופעתו בפני משתתפי כנס Black Hat בלאס ווגאס ● מארגני הכנס ציינו שבואו של אלכסנדר לאירוע יצר מתיחות שלא הייתה בו מעולם ומאבטחים החרימו ביצים מאחר שהיה חשש שיושלכו לעברו

"טכניקות המעקב של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) מכבדות את הפרטיות של האזרחים", כך אמר גנרל קית אלכסנדר, ראש הסוכנות, בהופעתו בפני ההאקרים משתתפי כנס Black Hat בלאס ווגאס. הוא התייחס לתוכנית PRISM, שבמסגרתה עוקבת הסוכנות אחר מידע על אזרחים אמריקניים, לדבריה, כדי למנוע טרור ופשיעה.

"קיימת הנחה רווחת לפיה אנשינו עושים עבודה לא חיונית, על בסיס יוזמות אישיות. אין דבר יותר רחוק מהאמת", אמר אלכסנדר בכנס אבטחת המידע השנתי. "אנחנו מפקחים בצורה הדוקה על תוכניות המעקב שלנו. יש לנו יכולת בקרה של 100% על פעילות העובדים שלנו, ואנחנו עושים את זה".

"יש לי ארבע בנות. האם אני יכול ליירט את המיילים שלהן?", שאל והשיב: "לא. יש מגבלות טכניות שמונעות זאת. אם מישהו בסוכנות ינסה לעקוף מגבלות אלה ולפעול בניגוד למדיניות, הדבר ייוודע וידווח מיידית. יש 100% בקרה".

לדבריו, רק ל-35 אנליסטים ב-NSA יש הרשאות גישה למסד הנתונים הכולל את מספרי הטלפון בארצות הברית. אלכסנדר דחה את ההערכות שפורסמו לפיהן צוותי הסוכנות יכולים לפקח על כל שיחות הטלפון ותעבורת האינטרנט בארצות הברית. "הם לא, וזו עובדה", אמר.

פרשת PRISM החלה לפני חודשיים, כשאדוארד סנואודן, עובד לשעבר של הסוכנות, הדליף לגרדיאן (Guardian) הבריטי פרטים על המערכת – וזה פרסם חלק מהם. ביום ד' האחרון חשף העיתון את חלקם השני – מסמכים לפיהם האנליסטים בסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי יכולים לעקוב אחרי תכתובות דואר אלקטרוני בהיקף עצום ונרחב, כמו גם אחרי צ'טים, מבלי לקבל אישור משפטי לכך. הם עושים זאת בעזרת מערכת מעקבים סודית בשם XKeyscore. מאז מבוקש סנואודן על ידי ארצות הברית ובסוף השבוע הוא קיבל מקלט זמני ברוסיה.

"האחריות: לספק את המודיעין כדי לרדוף אחר האויב"
גנרל אלכסנדר, אדם ביישן בדרך כלל, שנמנע מפרסום, הופיע בכנס בפני 7,000 מקצועני אבטחת מידע והאקרים, כחלק ממתקפת הנגד של הסוכנות, שחוששת שתקציביה ייפגעו ותוטלנה עליה עוד הגבלות בשל הפרסומים.

"התפקיד שלנו הוא להגן על המדינה הזאת, להציל חיים ולספק תמיכה בכוחות הלוחמים", אמר ראש ה-NSA. "מוטלת עלינו האחריות לספק את המודיעין הנדרש להם על מנת שישרדו וירדפו אחר האויב".

הוא ציין, כי "קהילת המודיעין לא הצליחה 'לחבר את הנקודות' כדי למנוע את פיגועי ה-11 בספטמבר, כמו גם תקיפות קודמות על ניו-יורק, המתקפות על שגרירויות ארצות הברית באפריקה והפגיעה במשחתת קול. הטרוריסטים מונעים על ידי רצון ליצור במזרח התיכון ח'ליפות, שמתבססת על חוקי השריעה. הם ממשיכים לתקוף ואף חיים בקרבנו. איסוף המודיעין התרחב והשתפר, והביא לסיכול 54 פעילויות הקשורות לטרור, כולל 13 בארצות הברית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים