שנה למינוי מריסה מאייר למנכ"לית: יאהו! עולה ביותר מ-40% ברווח הנקי ויורדת ב-7% בהכנסות
התוצאות שפרסמה החברה מעידות שמאייר מצליחה במשימתה לנווט את הספינה בחזרה לימי הזוהר שלה רק חלקית ● הרווח הנקי זינק במחצית הראשונה ב-41% וברבעון השני - ב-47% ● ההכנסות ירדו במחצית הראשונה ב-6.7% וברבעון השני - ב-6.78% ● מאייר הביעה אופטימיות לגבי הרבעונים הבאים ואמרה שהעתיד של יאהו! נמצא במובייל
מריסה מאייר מונתה לתפקיד מנכ"לית יאהו! (!Yahoo) לפני כשנה, במטרה להחזיר את החברה לימי הזוהר שלה. התוצאות של המחצית הראשונה והרבעון השני של השנה, שפרסמה החברה הלילה (ג'), מראות שהיא מצליחה במשימה רק חלקית, ופחות מציפיות האנליסטים. בנוסף, החברה הפחיתה את תחזית ההכנסות שלה ל-2013 בכחצי מיליארד דולרים.
על פי התוצאות, יאהו! סגרה את התקופה עם עליות של יותר מ-40% ברווח הנקי וירידה של כ-7% בהכנסות, בשני המקרים הן במחצית והן ברבעון.
כך, הרווח הנקי שלה צמח בששת החודשים הראשונים של 2013 ב-40.69% ל-725.9 מיליון דולרים לעומת 515.93 מיליון במחצית הראשונה של 2012. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של יאהו! זינק באותה התקופה ב-40.63% ועמד על 721.44 מיליון דולרים בהשוואה ל-512.87 מיליון והרווח הנקי למנייה גדל ב-54.76% ל-0.65 דולרים אל מול 0.42 דולרים. ברבעון השני של השנה עמד הרווח הנקי של החברה על 335.01 מיליון דולרים – זינוק של 46.04% לעומת 228.46 מיליון, הרווח הנקי שמיוחס לבעלי המניות צמח ב-46.12% ל-331.15 מיליון דולרים לעומת 226.63 מיליון והרווח הנקי למנייה זינק ב-60% ל-0.3 דולרים בהשוואה ל-0.18 דולרים.
העלייה התלולה ברווח הנקי הרבעוני הושפעה מהגידול החד, של 89.52%, בחבות המס ל-50.27 מיליון דולרים ברבעון המדווח לעומת 26.52 מיליון במקבילו אשתקד, ומהעלייה של 24.8% בהכנסות המימון – ל-224.69 מיליון דולרים בהשוואה ל-179.99 מיליון.
הכנסותיה הכלליות של יאהו! ירדו במחצית הראשונה של השנה ב-6.7% ל-2.28 מיליארד דולרים אל מול 2.44 מיליארד וברבעון השני הן רשמו קיטון של 6.78% ל-1.14 מיליארד דולרים לעומת 1.22 מיליארד. סיבה בולטת לירידה בהכנסות היא הקיטון של 12% שנרשם ברבעון השני של 2013 במחירי שטחי פרסום לעומת ירידה של 2% בלבד ברבעון הראשון של השנה.
עם זאת, החברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה ל-2013 בכחצי מיליארד דולרים – מבין 4.5 ל-4.6 מיליארד דולרים לבין 4.45 ל-4.55 מיליארד.
ההוצאות הרבעוניות הכלליות רשמו ירידה של 14.16% ל-998.27 מיליון דולרים בהשוואה ל-1.16 מיליארד. במחצית הראשונה של השנה הן רשמו קיטון של 11.84% ועמדו על 1.95 מיליארד דולרים אל מול 2.21 מיליארד. הירידות בהוצאות הן תוצאה של יד הברזל בה נוקטת מאייר.
עוד עולה מהנתונים שפרסמה יאהו!, כי הרווח התפעולי החצי שנתי שלה זינק ב-44.05% ועמד על 322.95 מיליון דולרים אל מול 224.19 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של השנה הוא רשם גידול ניכר הרבה יותר – של 149.9% – והגיע ל-136.98 מיליון דולרים לעומת 54.81 מיליון. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות פחתו ב-11.35% ועמדו על 662.69 מיליון דולרים בהשוואה ל-747.5 מיליון.
ההוצאות הגולמיות צללו ברבעון ב-19.23% ל-335.58 מיליון דולרים אל מול 415.48 מיליון. הרווח הגולמי רשם, לעומת זאת, ירידה זעירה, של 0.33%, שהביאה אותו ל-799.67 מיליון דולרים לעומת 802.32 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 70.44% בהשוואה ל-65.88%.
"אנחנו מוציאים מוצרים קודם כל לסלולר"
מאייר נתנה לעצמה – ולחברה – ציון A בכל הקשור לפעילותה בעולם הסלולר. "השקענו רבות בעולם זה וכתוצאה מכך רואים גידול ניכר", אמרה המנכ"לית.
היא ציינה, כי יש ליאהו! 340 מיליון משתמשים סלולריים, מה שיחד עם הרכישות של 16 חברות שביצעה הוביל לעלייה של פי שישה בשנה האחרונה במספר העובדים של החברה שמטפלים בתחום זה – "מעשרות למאות", לדבריה. מאייר הוסיפה ש-"העתיד של יאהו! הוא במובייל ואנחנו מוציאים את המוצרים שלנו קודם כל לסלולר".
מנכ"לית יאהו! הביעה סיפוק לגבי ההווה ואופטימיות לגבי העתיד. "אני מעודדת מהביצועים של החברה ברבעון השני של השנה. העסקים שלנו מראים יציבות ובמחצית הראשונה השקנו מוצר חדש או שדרגנו מוצר קיים מדי שבוע, כמו אתר החדשות המשודרג. המשתמשים הגיבו בהתלהבות", אמרה.
השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין