נוקיה תרכוש את חלקה של סימנס במיזם המשותף תמורת יותר משני מיליארד דולרים

החברה עתידה להשתלט על נוקיה-סימנס בסכום נמוך מזה שהעריכו האנליסטים ● נוקיה "מהמרת" שהיא תצליח יותר כספקית של ציוד לרשתות מדור רביעי, לאחר שעד כה לא הצליחה לנסוק בשוק הטלפונים החכמים, בו שולטות אפל וסמסונג ● בעקבות ההודעה על העסקה עלו שערי המניות של שתי החברות, כאשר זה של נוקיה זינק ביותר מ-7%

נוקיה (Nokia) עתידה להשתלט על המיזם לייצור ציוד טלקום המשותף שלה עם סימנס (Siemens) ולרכוש את חלקה של זו תמורת 2.2 מיליארד דולרים. מדובר בסכום נמוך יותר מזה שהעריכו האנליסטים. למרות זאת, שערן של מניות נוקה זינק לאחר ההודעה על הרכישה הצפויה ביותר מ-7%.

הסיבה לרכישה היא ה-"הימור" של נוקיה שהיא תצליח יותר כספקית של ציוד לרשתות מדור רביעי, לאחר שעד כה לא הצליחה לנסוק בשוק הטלפונים החכמים, בו שולטות אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) ביד רמה, וצברה הפסדים כבדים.

עם זאת, האנליסטים ציינו, כי גם עסקה זו עשויה להכביד על המאזן של נוקיה, שעדיין שורפת מזומנים בעסקי המכשירים הניידים. אולם, פייר פרגו, אנליסט מפירמת Bernstein, כתב באגרת למשקיעים ש-"עם העסקה קונה לעצמה נוקיה עתיד בטוח יותר, בהשוואה לשווקי הטלפונים החכמים או המכשירים הזולים".

השער של מניות נוקיה זינק בעקבות העסקה ל-3.05 יורו – עלייה של 7.3%. ב-JP Morgan העלו בעקבות העסקה את שער היעד של מניות נוקיה ל-3.6 יורו למנייה, בהשוואה לשני יורו קודם לכן.

גם השער של מניות סימנס עלה בעקבות העסקה, במקרה שלה ב-1.8%. האנליסטים מעריכים שהעסקה היא בבחינת חדשות טובות גם לענקית הגרמנית, שתוכל לממש כעת את תוכנית היציאה שלה מהמיזם המשותף, שהכביד עליה בעלויות גבוהות של ארגון מחדש.

אנליסטים ממורגן סטנלי (Morgan Stanley) ציינו, כי המחיר שתשלם נוקיה נמצא בקצה התחתון של טווח ההערכות וכי "הפיתרון הנקי שנמצא מעודד". הם הוסיפו ש-"למרות המחיר, שנראה כעת נמוך, אנחנו מאמינים שזו תוצאה טובה ככל האפשר מבחינת בעלי המניות של סימנס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים