רוני שדה, Med-1: "התלות הגבוהה של הארגונים הגדולים במשק ב-IT שלהם – קריטית"
"כל פגיעה במערכות הללו, במיוחד בשעת חירום, עלולה להביא להפסקה של שירותים חיוניים ברמה הלאומית ולפגיעה עסקית בארגונים", אמר שדה, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "המודעות הגוברת של ארגונים לנושא ההמשכיות העסקית, בשגרה או בחירום, היא הגורם העיקרי לגידול בביקוש של ארגונים להעברת מערכי המיחשוב שלהם למתקני דטה סנטר ממוגנים"
"התלות הגבוהה של הארגונים הגדולים במשק, ממשלתיים ועסקיים כאחד, במערכות המידע שלהם היא קריטית. כל פגיעה במערכות הללו, במיוחד בשעת חירום, עלולה להביא להפסקה של שירותים חיוניים ברמה הלאומית ולפגיעה עסקית בארגונים", כך אמר רוני שדה, מנכ"ל Med-1.
שדה דיבר ב-DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ולרציפות תפקודית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.
לדברי שדה, "תחום האירוח של הדטה סנטר הוא שוק של שחקנים לטווח ארוך. הלקוחות בוחנים את הספקיות על סמך הניסיון, הביצועים והיכולת שלהן לעמוד מאחורי רמות ה-SLA המובטחות לאורך זמן. המודעות הגוברת של ארגונים לנושא ההמשכיות העסקית, בשגרה או בחירום, היא הגורם העיקרי לגידול בביקוש של ארגונים להעברת מערכי המיחשוב שלהם למתקני דטה סנטר ממוגנים".
"היכולת להמשיך ולהפעיל את מערכי המיחשוב ומערכות המידע במצב חירום היא אחד התחומים המרכזיים שראשי המשק והנהלות הארגונים נותנים עליו את הדעת", הוסיך. "יש עלייה בביקוש של ארגונים להגנה, היערכות והפעלה של מערכי המיחשוב שלהם – בשגרה ובחירום".
הוא ציין ש-"על מנת לקיים המשכיות עסקית, אותם ארגונים דאגו, בין היתר, להקמה של מערכי מיחשוב לגיבוי במתקנים ממוגנים ומאובטחים. מדובר לא רק בארגונים שהרגולטור מחייב אותם להכין תוכנית לפעולה בשעת חירום, דוגמת משרדי ממשלה, בנקים וחברות טלקום, אלא גם בארגונים עסקיים אחרים, שמבינים את החשיבות של פעילות רציפה בכל מצב, למשל חברות היי-טק ומפעלי תעשייה".
בשל העלייה בביקושים, הדגיש שדה, "לא רק שאין מצב של רוויה בשוק, אלא שבפועל קיים מחסור בשטחי איחסון ממוגנים ומאובטחים לאירוח דטה סנטרים".
שדה עמד על תהליך נוסף אותו מזהים ב-Med-1, שבמסגרתו "יותר ממחצית מלקוחותינו מפנימים את המורכבות והעלות הגבוהה של הפעלת הדטה סנטר בתוך הארגון. הם בחרו להעביר אלינו את מתקני הייצור שלהם ולהחזיר לארגון את מתקני הגיבוי, ובמקרים מסוימים אף להציב את שני המתקנים אצלנו. בדרך זו הארגונים מגדילים את הוודאות והיכולת לדעת שבכל תרחיש ובכל מצב – הדטה סנטר הראשי שלהם ימשיך לתפקד".
לסיום אמר שדה, כי "לאור העלייה בביקוש ביצענו באחרונה השקעות גדולות, של עשרות מיליוני שקלים, בשדרוג תשתיות החשמל, מיזוג האוויר, עמדות עבודה בשעת חרום במתקנים שלנו ומיגון המתקנים, תוך הגדלת השטחים המיועדים לשמש את מערכות המידע של לקוחותינו. אנחנו מספקים ללקוחות מזה 13 שנים שירות ברמת SLA של 99.99%, עם גנרטורים בעלי כוח ייצור חשמל בהיקף כולל של 16 מגה-וואט, מערכות אל-פסק, מערכי מיזוג וחדרי חשמל. מערך ממוגן זה מיועד להבטיח המשכיות עסקית של לפחות 72 שעות לאתרי הייצור והגיבוי של הלקוחות, ללא תלות בגורמים חיצוניים כגון חברת החשמל".