קומטאץ': היקף משלוחי דואר זבל לרכישת מניות בחודשים האחרונים – הגבוה ביותר מאז 2008

הודעות דואר זבל מסוג זה מפתות את הנמענים לרכוש מניות זולות, בעלות נפחי מסחר נמוכים ● מה שהם לא יודעים הוא ששולחי הספאם קנו לפני כן את המניות במחיר נמוך ● ברגע שמספיק נמענים התפתו לקנות את המניות ומחיריהן עלו, שולחי הספאם מוכרים את מניותיהם ברווח משמעותי ובכך גורמים הפסדים לכל הקונים האחרים ● במתקפה שאירעה לפני כחודש הרוויחו הספאמרים יותר מ-80% על השקעתם, בעוד שהקורבנות הפסידו עד מחצית מכספם

בחודשים האחרונים התחוללו מתקפות דואר זבל מסוג Pump and dump (דחוף וזרוק) בעוצמה שלא נראתה כמותה מאז 2008 – כך על פי מחקר של קומטאץ' (Commtouch), ספקית טכנולוגיית אבטחה לאינטרנט ושירותים מבוססי ענן.

הודעות דואר זבל מסוג זה מפתות את הנמענים לרכוש מניות זולות, בעלות נפחי מסחר נמוכים. מה שהם לא יודעים הוא ששולחי הספאם קנו לפני כן את המניות במחיר נמוך. ברגע שמספיק נמענים התפתו לקנות את המניות ומחיריהן עלו, שולחי הספאם מוכרים את מניותיהם ברווח משמעותי ובכך גורמים הפסדים לכל הקונים האחרים.

במתקפה אופיינית מסוג זה שהתחוללה ב-19 באפריל קנו הספאמרים מניות של חברה כלשהי במחיר נמוך ביותר, 0.22 דולרים למנייה, ומכרו אותן ב-0.4 דולרים למנייה. צעד זה הוביל לצניחת שערי המניות הללו ל-0.2 דולרים לאחת. כך, שולחי הספאם הרוויחו יותר מ-80% על השקעתם, בעוד שהקורבנות הפסידו עד 50%, לפי אומדנים המבוססים על ניתוחי שערי המניות בזמן מתקפת הספאם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים