סאפ תעסיק מאות אוטיסטים כמתכנתים ובודקי מוצרים

ענקית היישומים הגרמנית מקווה, כי אנשים עם אוטיזם יהוו 1% מכוח העבודה שלה בשנת 2020 ● היא ביצעה באחרונה פיילוט מוצלח בבנגלור שבהודו ותבצע בקרוב פיילוטים באירלנד, ארצות הברית וקנדה

סאפ (SAP) מתכוונת להעסיק מאות אוטיסטים כמתכנתים וכבודקים עבור מוצריה. בהודעה שנמסרה אתמול (ד') מסרה ענקית היישומים הגרמנית שהיא מקווה שהתוכנית תגדיל את מספר עובדיה בעלי האוטיזם, עד שיהוו 1% מתוך כלל 65 אלף העובדים ב-2020.

שיעור האוטיסטים באוכלוסיה הכללית עומד אף הוא על 1%. מדובר בקשת של הפרעות התפתחותיות, שעלולות לגרום לקשיי תקשורת, וכתוצאה מכך לקשיים חברתיים. למרות זאת, אנשים עם אוטיזם משיגים לעתים קרובות תוצאות גבוהות והינם מוכווני פרטים – שני כישורים מאוד שימושיים בתעשיית הטכנולוגיה.

לדברי סאפ, היא החלה במהלך באחרונה, לאחר ששכרה שישה אנשים בעלי אוטיזם לעבודה באחד ממשרדיה בבנגלור, הודו. ענקית היישומים הגרמנית ציינה, כי מאז שהם הצטרפו לחברה חל שיפור בתפוקה ובלכידות של הצוות. המשרד ההודי פיתח באחרונה יישום ל- iPad בשם בול (Bol), המסייע בחינוכם של ילדים אוטיסטים.

היעדים הבאים של התוכנית: אירלנד וצפון אמריקה
לאור הניסיון הטוב בבנגלור, סאפ מתכוונת להפעיל בקרוב תוכנית פיילוט דומה באירלנד ולאחר מכן, בהמשך השנה, בארצות הברית ובקנדה.

"חדשנות מגיעה מהקצוות", אמרה לואיסה דלגאדו, חברת הנהלת סאפ ומנהלת משאבי האנוש שלה. "רק העסקת אנשים שחושבים אחרת תביא לסאפ את ניצוץ החדשנות, על מנת שהיא תהיה מוכנה להתמודד עם האתגרים של המאה ה-21".

סאפ תעבוד עם Specialisterne, קבוצה דנית הפועלת עם אנשים בעלי אוטיזם ומסייעת להם לקבל עבודות בעולם ה-IT. "אנחנו מאוד נרגשים מהזדמנות זו, שתאפשר לסאפ גישה גלובלית למאגר עצום של כשרון שלא נוצל. המהלך יביא לחיזוק מעמדה של סאפ כמובילה עולמית בחדשנות", אמר ט'ורקיל סונה, מייסד Specialisterne . לדבריו, "סאפ היא החברה הרב לאומית הראשונה שתהיה שותפה שלנו בקנה מידה עולמי. השותפות תמצב את סאפ כמנהיגה חושבת ותניע את שותפה העסקיים ואת האקו-סיסטם שסביבה ללכת בעקבותיה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. האזרח האוטיסט חן

    האוטיזם הוא ספקטרום רחב של מצבים. אנחנו, אנשי הספקטרום האוטיסטי, היננו בעלי מבנים נוירולוגיים ומבני אישיות השונים מאלה של אנשים שאינם בספקטרום האוטיסטי. יש לנו דרכים שונות ואלטרנטיביות לתקשר עם סביבותינו וגישות ייחודיות לאינטגרציה חושית. האוטיזם הוא חלק בלתי נפרד מהוויותינו, מהגדרות אישיותנו ומתפישות עולמינו. האוטיזם כולל את כל אנשי הספקטרום האוטיסטי, עם כל רמות התפקוד ועם כל עוצמות הקשיים והיכולות. אס"י - קהילת אנשי הספקטרום האוטיסטי בישראל - היא התארגנות של ולמען ישראלים מהקשת האוטיסטית, לצורך תמיכה ועזרה עצמית, עצמאית והדדית. חברי אס"י הם אנשים מכל גווני הקשת האוטיסטית, המאמינים כי על החברה להכיר בזכותם הבסיסית של האוטיסטים לחיות כאוטיסטים, מתוך הכרה במהות האוטיסטית כדרך חיים שונה ולגיטימית. חברי אס"י מקיימים קהילה אוטיסטית בניהול עצמי, הכוללת אנשים מהקשת האוטיסטית עם כל רמות התפקוד ועם כל רמות התקשורת הבין-אישית. חבר/ת אס"י יכול/ה להיות כל בן/בת הקשת האוטיסטית, בין המאובחן/ת רשמית ובין שלא, המזדהה עם עקרונות ומטרות אס"י, בין אם יכול/ה להשתתף באופן פעיל ובין אם לא.

אירועים קרובים