יבמ תקים ותתפעל אתר גיבוי למשרד התחבורה בפרויקט בהיקף 10 מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט, שצפוי להסתיים ב-1 בספטמבר, תשוכפל סביבת המיינפריים של משרד התחבורה והיא תועתק עם מערכות האחסון הנלוות לאתר הגיבוי של יבמ בנתניה ● השירות שתספק יבמ למשרד כולל גם העמדת אתר מרוחק, שיאפשר לעובדים להמשיך בשגרת העבודה שלהם גם במקרה חירום ● רחל זמשטייגמן, מנהלת אגף בכירה למערכות מידע במשרד התחבורה: "העדרו של DRP למשרד הדיר שינה מעיני"

הטכנולוגיה לעולם התחבורה - תחום הולך ומתפתח. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

יבמ (IBM) ישראל תקים ותתפעל אתר גיבוי במתכונת שירותים מנוהלים עבור משרד התחבורה – כך נודע לאנשים ומחשבים. הדיונים על הפרויקט החלו לפני שנתיים, שלב התכנון החל באפריל השנה ואתר הגיבוי צפוי לעלות לאוויר ב-1 בספטמבר. במסגרת העסקה, תספק יבמ גם שירותי תחזוקה למשך חמש שנים. היקפו הכספי של הפרויקט נאמד בכ-10 מיליון שקלים.

דליה גלבוע, מנהלת שירותי המשכיות עסקית בסניף הישראלי של הענק הכחול, אמרה לאנשים ומחשבים, כי "אנו מתפעלים זה שנים רבות את סביבת המיחשוב של משרד התחבורה, שחלק ניכר ממנו מבוסס מיינפריים (Mainframe) של יבמ. לפני שנתיים התחלנו לעניין אותם בפתרון גיבוי עבור המיינפריים. עד אז היה להם DR 'קר'".

היא ציינה, כי במסגרת הפרויקט תשוכפל סביבת המיינפריים של משרד התחבורה והיא תועתק עם מערכות האחסון הנלוות לאתר הגיבוי של יבמ בנתניה. "מאותו רגע", הסבירה, "הנתונים יעודכנו בזמן אמת באתר הגיבוי, כך שבכל עת, אם למשרד התחבורה תהיה בעיה באתר הראשי, הוא יוכל להמשיך לעבוד מול אתר הגיבוי של יבמ". היא הוסיפה, כי האתר לא יהיה סטטי, אלא בעל יכולת גידול בהתאם לצורכי המשרד.

השירות שתספק יבמ למשרד התחבורה כולל גם העמדת אתר מרוחק, שיאפשר לעובדים להמשיך בשגרת העבודה שלהם גם במקרה חירום. "המניע לפרויקט הוא לאפשר המשכיות של העבודה במקרה של כשל באתר הראשי", אמרה גלבוע. "משרד התחבורה מספק שירותי IT הן למגזר האזרחי-פרטי והן לגורמים נוספים, ביטחוניים ואחרים המצויים תחת אחריותו – ועליו לעשות זאת גם בעת חירום".

רחל זמשטייגמן, מנהלת אגף בכירה למערכות מידע במשרד התחבורהבהיבט הטכנולוגי, יוקמו באתר מערכות אחסון למיינפריים מסוג DS8800 ומערכות אחסון לשרתים של XIV-יבמ, לצד ציוד תקשורת. אתר הגיבוי בנוי במתכונת כפולה: מערכות גיבוי חשמל בשרידות כפולה, שני גנרטורים, שתי מערכות UPS, הזנת חשמל כפולה ויתירות ברמת N+1, בכל מערכות המתקן, לרבות מערכות מיזוג האוויר, ומערכות כיבוי אש כפולות. חדר המחשב יותקן באופן תת-קרקעי, ויכלול רשת תקשורת ייעודית, מערכת מיינפריים ומערכות אחסון. הגיבוי יפעל במודל גיבוי 'חם', עם רציפות מלאה לנתונים מעודכנים מאתר הייצור לאתר הגיבוי.

רחל זמשטייגמן, מנהלת אגף בכירה למערכות מידע במשרד התחבורה, אמרה כי "העדרו של DRP למשרד הדיר שינה מעיני והטריד אותי. משרד התחבורה מחזיק מאגרי מידע לאומיים וקריטיים, אשר מנוהלים באתר המרכזי: מידע אודות נהגים, כלי רכב, עובדי טיס ותעופה וימאים". היא ציינה, כי ההסכם מייתר את הצורך של מערך ה-IT במשרד לרכוש ציוד IT, "כי אנו מקבלים גיבוי כשירות".

עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, אמר כי "הפרויקט מצטרף ליוזמה שלנו להקים אגף חירום במשרד. אנו רואים את ההיערכות לחירום כתחום טיפול חשוב ביותר, בשל היקף הפעילות והחשיבות של המשרד מול רשות שדות התעופה ונמלי הים, המהווים שער כלכלי למדינה, הצורך בהמשך נסיעת הרכבות, הצורך בהובלה יבשתית ותחבורה ציבורית לאזרחים וחיילים, וחלילה – במידת הצורך – פינוי של אזרחים".

בשנה האחרונה, אמר יצחקי, "תרגלנו את ההיערכות לשעת חירום. ראינו כמה ה-DR חשוב במהלך מבצע 'עמוד ענן', כאשר טילים התעופפו בקרבת משרד הרישוי בחולון, או בסערת הגשמים הגדולה בינואר השנה". הוא סיכם באומרו, כי "הפרויקט חשוב לנו, וזה מעודד לדעת שנהיה ערוכים ל-DR בקרוב, כאשר הכל הלך מהיר יחסית בהתחשב באישורים, בביורוקרטיות ובוועדות. אנחנו בכיוון הנכון".

לדברי ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל, "עסק דוגמת DRP בנוי על מערכת יחסים חמה שלנו מול הלקוחות, וזה מה שבנינו פה. בכוונתנו לשים דגש בפרויקט על חוויית המשתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים