משטרת גרמניה עצרה שני חשודים בשוד קיברנטי של 45 מיליון דולרים; החשד: חלק מרשת עולמית של האקרים

השניים, גבר בן 35 ואישה בת 56, נעצרו בפברואר האחרון בחשד שהיו חברים ברשת עולמית שביצעה 40,500 משיכות ב-27 מדינות באמצעות כרטיסים שהונפקו בשני בנקים במזרח התיכון ● חברי הרשת חשודים ששדדו בתוך 10 שעות בלבד 40 מיליון דולרים ב-36 אלף משיכות מזומנים מכספומטים שביצעו באותן מדינות ● בסוף השבוע הוגשה בארצות הברית תביעה נגד חברי הרשת, במסגרתה הדגישו התובעים את "הדיוק הכירורגי" של חבריה, כמו גם רמת התיאום הגבוהה ביניהם

משטרת גרמניה דיווחה בסוף השבוע, כי עצרה בפברואר השנה שני אזרחי הולנד שחשודים במעורבות בשוד קיברנטי ענק, במסגרתו נגנבו 45 מיליון דולרים באמצעות כרטיסים שהונפקו משני בנקים במזרח התיכון. על פי החשד, השניים הם חלק מרשת של פושעים קיברנטיים שפרצו למוסדות פיננסיים ברחבי העולם.

במקביל, בסוף השבוע הוגשה בארצות הברית תביעה נגד חברי הרשת, בטענה שהם פרצו לרשתות של חברות סליקה של כרטיסי אשראי ומשכו מזומנים מכספומטים ב-27 מדינות, ב-40,500 משיכות. מתוך זה, על פי החשד, חברי הרשת שדדו בפברואר האחרון בתוך 10 שעות בלבד 40 מיליון דולרים ב-36 אלף עסקות שביצעו של משיכות מזומנים מכספומטים באותן מדינות. בניו-יורק לבדה ביצעו אותו זמן חברי הארגון כמעט 3,000 משיכות מכספומטים עם מספר כרטיס אחד, בסכום מצטבר של 2.4 מיליון דולרים. בנוסף, בדצמבר אשתקד הם פרצו לחברת סליקה בהודו, שבעקבותיה משכו חמישה מיליון דולרים. שמות החברות שנפרצו לא צוינו.

על פי משרד המשפטים האמריקני, בתוך הרשת הוקם תא ניו- יורקי בו היו חברים שמונה בני אדם. שבעה מהם נעצרו והשמיני, אלברטו לג'וד-פנה, שעמד בראשם, נרצח ברפובליקה הדומיניקנית בחודש שעבר. התביעה טענה, כי ראשי ארגון הפשע שבמסגרתו פעלה הרשת נמצאים מחוץ לארצות הברית, אולם סירבו למסור פרטים נוספים, כיוון שהחקירה נמשכת.

"במקום אקדחים ומסיכות השתמשו חברי הרשת במחשבים ניידים ובאינטרנט", אמרה לורטה לינץ', התובעת של מחוז מזרח ניו-יורק. היא ציינה ש-"חברי הרשת פעלו במהירות והגיעו למערכות IT של תאגידים גדולים". התובעים הדגישו את "הדיוק הכירורגי" של חברי הרשת, כמו גם רמת התיאום הגבוהה ביניהם.

במסגרת החדירה למערכות ה-IT של חברות הסליקה גנבו חברי הרשת, על פי החשד, מספרי כרטיסי אשראי, ביטלו מגבלות משיכה והעלו את גובה תקרת האשראי של הכרטיסים. הם העבירו את פרטי הכרטיסים הללו לכרטיסים מגנטיים אחרים ומסרו את מספרי הכרטיסים שנגנבו לחברים אחרים ברשת, שפעלו בשטח. אלה משכו, במועד שתואם מראש, כספים מכספומטים ב-27 מדינות, כאמור. לאחר מכן הועברו הכספים להלבנה בחשבון בנק במיאמי, שבאמצעותו הם קנו מכוניות ושעוני יוקרה.

הכרטיסים שעימם בוצעו המשיכות האסורות הונפקו על ידי בנק מוסקט (Bank of Muscat) בעומאן ועל ידי נשיונל בנק אוף ראס אל-חיימה (National Bank of Ras Al Khaimah PSC) באיחוד האמירויות הערביות. אמש (ש') דיווחה רויטרס (Reuters), כי חברת הסליקה שעבדה עם בנק אוף ראס אל-חיימה היא אלקטרהקארד (ElectraCard Services) ההודית, היושבת בעיר פונה. מאסטרקארד (MasterCard) רכשה 12.5% ממניות אלקטרהקארד ב-2010.

ההולנדים שנעצרו בגרמניה הם גבר בן 35 ואשה בת 56. השניים נתפסו בפברואר, עת משכו 170 אלף יורו בדיסלדורף, מבנק אוף מוסקאט. מלבד ארצות הברית, גרמניה היא המדינה היחידה שהודיעה עד כה על מעצר חשודים בפרשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים