מודי אזולאי, יורוקום: "המעבר למרכזיות IP יצבור השנה תאוצה"

"2011-2012 היו שנות המסה הקריטית במעבר למרכזיות IP, אלא שהמגמה נמשכת ואני צופה גידול בתחום גם השנה, למרות המצב הכלכלי", אמר אזולאי, מנהל מוצרים ופתרונות טכנולוגיים בחברה ● הוא מנה את היתרונות שגלומים, לדבריו, במעבר למרכזיות IP, בהם איחוד התשתית שלהן עם אלה של ה-IT לכדי תשתית אחת והתייתרות הצורך להכין את הארגון מבחינה תשתיתית

"2011-2012 היו שנות המסה הקריטית במעבר של ארגונים ממרכזיות טלפוניה למרכזיות IP, אלא שהמגמה נמשכת ואני צופה גידול בתחום גם השנה", כך אמר מודי אזולאי, מנהל מוצרים ופתרונות טכנולוגיים ביורוקום תקשורת דיגיטלית. לדבריו, הגידול יקרה למרות המצב הכלכלי במשק.

אזולאי דיבר בפתח מפגש מנמ"רים בכירים שנערך אמש (ב'), בהפקת אנשים ומחשבים. המפגש התקיים בחברה הסקוטית בנמל תל אביב והיה השלישי בסדרת מפגשים בהם מתקיימות סדנאות יין, בירה, ויסקי ומשקאות אלכוהול נוספים. הסדנאות נעשות בחסות יורוקום, מטריקס, קליק ויו, טרה סקיי ואיטרניטי. את הסדנאות העביר זיו מרום מ-מרומי מפגשי יין ואלכוהול.

לדברי אזולאי, מרכזיות טלפוניה מבוססות IP טומנות בחובן מספר יתרונות. בעוד שבעבר נדרשו "שתי תשתיות שונות, שדורשות תחזוקה שונה –  האחת למיחשוב בארגון והשנייה לטלפוניה, מרכזיית ה-IP הופכת את הטלפוניה לחלק מה-IT הארגוני ונסמכת על אותה תשתית מיחשוב. כמו כן, לפני המעבר לטלפוניית IP לא נדרש להכין את הארגון מבחינה תשתיתית", אמר.

הוא ציין ש-"מעבר הארגונים למרכזיות IP נעשה בכל המגזרים ובא לידי ביטוי בארגונים מבוזרים, עם סניפים וחנויות. מרכזיית ה-IP מאפשרת להפעיל מערכת תקשורת אחודה, בלא תלות במיקום, ומאפשרת לעובדים להשתמש בשירותי התקשורת של הארגון גם על גבי רכיבים ניידים – טלפונים חכמים וטאבלטים, היכן שהם נמצאים".

בדבריו הציג אזולאי למנמ"רים המשתתפים את מערכת NS1000 של פנסוניק (Panasonic) ואמר ש-"זהו שרת תקשורת לארגונים קטנים ובינוניים, עד 1,000 שלוחות, שמאפשר תקשורת ארגונית בכל מקום ובכל זמן. מדובר במרכזיית IP בעלת ארכיטקטורה מיוחדת, שניתן להתקין באמצעותה בכל ארגון עד 16 שרתים, שפועלים ומתפקדים כולם כמערכת אחת, אף אם הם מצויים במקומות שונים. בנוסף, השרתים משמשים לגיבוי".

לדבריו, "לפנסוניק יש תאימות לעבר, שמאפשרת חיבור של המרכזייה מבוססת האינטרנט לציוד ישן, למשל פקס או טלפון אלחוטי, לתוך המערכת. כאשר מתקינים טלפוניית IP מאפשרים למשתמשים להפעיל את כל הפעולות הטלפוניות באמצעות המחשב, כך שהוא מקבל ממשק אחיד עימו הוא מבצע את כלל הפעולות – שיחה, גלישה וצ'אט".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן

    למה לא לעבור לענן? הרבה יותר נוח לחטיבת ה- IT, יתרונות שרידות גבוהים יותר וכמובן מחיר טוב יותר. לא ברור...

אירועים קרובים