ארצות הברית: אי-ביי קוראת למשתמשים למחות כנגד המס על מכירות באינטרנט

נשיא ומנכ"ל אי-ביי, ג'ון דונהיו, החל להפיץ בדואר האלקטרוני הודעות למיליוני משתמשים בשוק המקוון של החברה, במסגרת מאמצים חסרי תקדים להפעלת שדולה בניסיון לשנות את הצעת החוק ● במכתב טוען דונהיו, כי הצעת החוק מטילה נטל לא הוגן על סוחרים קטנים שפועלים באינטרנט ● ההצבעה עליה אמורה להתקיים בסנאט בימים הקרובים

ג'ון דונהיו, נשיא ומנכ"ל eBay

ג'ון דונהיו, נשיא ומנכ"ל אי-ביי (EBay), החל להפיץ אתמול (א') בבוקר בדואר האלקטרוני הודעות למיליוני משתמשים בשוק המקוון של החברה, במסגרת מאמצים חסרי תקדים להפעלת שדולה בניסיון לשנות את הצעת החוק הפדרלית למס על מכירות באינטרנט.

את המכתב של דונהיו אמורים לקבל לפחות 40 מיליון משתמשים ובהם מרבית המוכרים בשוק המקוון. במכתב טוען דונהיו, כי הצעת החוק, המכונה Marketplace Fairness Act, מטילה נטל לא הוגן על סוחרים קטנים שפועלים באינטרנט, והוא קורא לנמענים לשלוח הודעות לחברי קונגרס ולבקש מהם כי יכניסו שינויים בהצעת החוק.

ההצבעה על הצעת החוק אמורה להיערך בסנאט בימים הקרובים והיא מעניקה למדינות של ארצות הברית סמכות לחייב גם סוחרים שפועלים מחוץ לגבולותיהן לגבות את מס המכירות. כיום יכולות המדינות לחייב רק סוחרים בעלי נוכחות פיזית בגבולותיהן לגבות את המס.

הצעת החוק כוללת סעיף שפוטר סוחרים שהכנסתם השנתית מחוץ למדינה נמוכה ממיליון דולרים מגביית המס. דונהיו דורש להרחיב את הפטור ולהעניק אותו לסוחרים שהכנסתם השנתית מחוץ למדינה נמוכה מ-10 מיליון דולרים או מעסיקים פחות מ-50 עובדים.

במכתבו טוען דונהיו, כי אמזון (Amazon), המתחרה הגדולה של אי-ביי, תומכת בנוסח הנוכחי של הצעת החוק. "הנוסח של הצעת החוק מתייחס אליכם – ולקמעונאים מקוונים שהיקף פעילותם מסתכם במיליארדים רבים של דולרים, כמו אמזון – בדיוק באותה צורה", כתב. "התומכים בהצעת החוק מסרבים להבין שהנטל על עסקים כמו שלכם גדול בהרבה מאשר על קמעונאים ארציים גדולים".

דונהיו הוסיף וציין, כי אמזון גורפת מדי 90 דקות הכנסות של יותר מ-10 מיליון דולרים ונוכח ההיקף העצום של פעילותה, המשאבים העומדים לרשותה לצורך גביית המס בכל המדינות גדולים בהרבה מאלו העומדים לרשותו של סוחר קטן.

ב-2006, בתקופה שבה מג ויטמן כיהנה כמנכ"לית אי-ביי, גייסה החברה את המשתמשים להפעלת שדולה נגד הצעת חוק שעסקה בנייטרליות באינטרנט. אז הופצו ההודעות לכ-10 מיליון משתמשים.

"זהו פרויקט השדולה הגדול ביותר שעשתה אי-ביי אי פעם", אמר בריאן ביירון, מנהל בכיר למדיניות ציבורית בחברה. "זו ההזדמנות של המשתמשים לספר לחברי הקונגרס מה הם חושבים על הצעת החוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים