לא רק בישראל: האקרים מאנונימוס השתלטו על עדכוני הטוויטר והפליקר של ממשלת צפון קוריאה

בתגובה להצהרות הלוחמניות של צפון קוריאה ביצעו האקרים מאנונימוס מתקפה למניעת שירות על העדכונים של המדינה המבודדת ● במקום העדכונים של ממשלת פיונגיאנג הופיעו בחשבון הטוויטר שלה חמישה עדכונים באנגלית, ובהם דווח על אתרים שונים של ממשלת פיונגיאנג שלכאורה נפרצו ● חשבון הפליקר כלל לאחר הפריצה קריקטורה של מנהיג המדינה המבודדת, קים ג'ונג-און, כ-"מבוקש", תחת הכיתוב שהוא "המפר הגדול בעולם של זכויות אדם"

המתקפות שמבצע אנונימוס (Anonymous) נגד אתרים בישראל אינן היחידות של הארגון בימים אלה: בסוף השבוע פרצו אנשי הארגון לחשבונות הטוויטר (Twitter) והפליקר (Flickr) שמפעילה ממשלת צפון קוריאה. ההאקרים השתלטו על החשבונות והשחיתו אותם, בעקבות המצב הביטחוני השורר בין המדינה המבודדת למערב.

בעוד שבדרך כלל מכיל חשבון הטוויטר של צפון קוריאה עדכונים בקוריאנית בלבד, הרי שביום ה' הופיעו בו חמישה עדכונים באנגלית, ובהם דווח על אתרים שונים של ממשלת פיונגיאנג שלכאורה נפרצו. התמונה הרגילה המצורפת לחשבון הוחלפה בתצלומי דמויות עם מסכות של אנונימוס רוקדות טנגו, בשילוב עם הכיתוב Tango Down.

חשבון הפליקר של צפון קוריאה הושחת אף הוא באותו היום. ההאקרים פרסמו בו קריקטורה של מנהיג המדינה, קים ג'ונג-און, בכרזת "מבוקש", עם תג מחיר של מיליון דולרים. בקריקטורה הוא הופיע עם אוזניים ואף של חזיר וקעקוע של מיקי מאוס על בטנו. בכיתוב הנלווה לה הוא הואשם באיום על השלום העולמי באמצעות נשק גרעיני וכן הוקע כ-"מפר הגדול בעולם של זכויות אדם".

ההשחתה של חשבון הפליקר של צפון קוריאה הוסרה ביום ו', אך ההודעות באנגלית עוד נותרו בחשבון הטוויטר שלה.

ממשלת צפון קוריאה פתחה חשבון בטוויטר ב-2010, אך מומחים מערביים לנעשה במדינה מעריכים שרק מיעוט קטן מתושביה נהנה מגישה לרשתות החברתיות הנפוצות, מאחר שהגישה לאתרים זרים חסומה בפני האזרחים הצפון קוריאנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים