אקטיפיו גייסה 50 מיליון דולרים לפי ערך של חצי מיליארד

החברה, שפועלת בעולם הווירטואליזציה של האיחסון, גייסה עד כה 107.5 מיליון דולרים בארבעה סבבים ● החברה צומחת ב-700% משנה לשנה וההערכות הן שהיא תצא להנפקה ראשונה בשנה הבאה ● על פי אחד האנליסטים, "כדאי להמשיך לעקוב אחריה"

אקטיפיו (Actifio), שפועלת בעולם הווירטואליזציה של האיחסון, גייסה 50 מיליון דולרים, לפי הערכת שווי של חצי מיליארד דולרים.

זהו גיוס הכספים הרביעי של החברה. הוא נעשה על ידי TCV (ר"ת Technology Crossover Ventures), בהשתתפות אנדריסן הורוביץ, ATV, גריילוק פרטנרס ישראל (Greylock Partners Israel) ו-North Bridge Venture Partners. בכל הסבבים גייסה החברה עד כה 107.5 מיליון דולרים. על פי ניתוח שפורסם בוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal), ערכה של אקטיפיו עומד על 500 מיליון דולרים והיא בדרך להנפקה.

אקטיפיו נוסדה ב-2009 בבוסטון והסניף הישראלי שלה הוקם במחצית 2012. בראשו עומד המנהל האזורי, עדי גלוון. מאז הקמתו של הסניף נוספו למאות לקוחותיה של החברה בעולם 10 לקוחות ישראליים, ביניהם אורמת, סלקום ושידורי קשת. החברה צומחת ב-700% משנה לשנה. ברבעון האחרון של 2012 היא דיווחה על 62 עסקות, בממוצע של 210 אלף דולרים כל אחת. מנכ"ל אקטיפיו הוא אש אשוטוש, לשעבר סגן נשיא וסמנכ"ל טכנולוגיות בחטיבת האיחסון של HP. לצידו פועלים ג'ים סאליוואן, לשעבר סגן נשיא עולמי למכירות מערכות איחסון ביבמ (IBM), ודיוויד צ'אנג, מייסד וסגן נשיא לשעבר ב-AppIQ, שנרכשה על ידי HP.

התמחותה של אקטיפיו היא בהגנה על המידע, בכלל זה באמצעות טכנולוגיית PAS (ר"ת Protection and Availability Storage) אותה פיתחה. החברה מגינה על המידע בווירטואליזציה של האיחסון. היא מתהדרת ביכולת להביא לצמצום של 70% מההוצאות על איחסון וגיבוי, ולתת ללקוחות הארגוניים פלטפורמה שלא נכנסת לעבודה שלהם אבל תמצא דרך לספק את הפונקציונליות הנדרשת בעולם האיחסון והטיפול במידע, דוגמת Snapshot ומניעת שכפול מידע (דה-דופליקציה). הפלטפורמה של אקטיפיו לא קשורה לאיחסון אך עובדת אתו. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מצאה דרך "להריח" את המידע המאוחסן, לשמור אותו, לעקוב אחריו, "להאזין" לו ולעשות לו גיבוי, דחיסה, מניעת שכפול, Mirror והעתקת נתונים – בצורה יעילה.

פיטר לוין, שותף באנדריסן הורוביץ, אמר ש-"כולנו היינו עדים לקצב השיא בגידול בקנה מידה עולמי של אקטיפיו. הנוסחה של החברה הזו היא פשוטה: ביצועים מצוינים בתוספת הזדמנות בשוק ענק עם מוצר שמספק את ההבטחה לפשטות קיצונית".

אחד האנליסטים העריך ש-"אקטיפיו עשויה להיות אחת הענקיות הארגוניות שייצאו להנפקה ראשונה בשנת 2014, ולכן כדאי להמשיך לעקוב אחריה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים