התקוות שתלתה מיקרוסופט בחלונות 8 אכזבו: ההכנסות עלו ב-3% בלבד והרווח הנקי פחת ב-4%

למרות הציפיות של מיקרוסופט מהגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה, היא רשמה ברבעון השני של שנתה הכספית 2013 הכנסות בסך 21 מיליארד דולרים ורווח נקי של שישה מיליארד ● על אף זאת, מדובר בהכנסות שיא רבעוניות עבור מיקרוסופט ● במחצית הראשונה של השנה עלו הכנסות החברה ב-2% והרווח הנקי שלה רשם ירידה של 12%

התקוות שתלתה מיקרוסופט (Microsoft) בחלונות 8 (Windows 8) היו מופרזות, לפחות ברבעון השני – ובמחצית הראשונה – של שנתה הכספית 2013, כך עולה מהתוצאות שפרסמה החברה. ההכנסות הרבעוניות שלה עלו בשיעור נמוך – 2.73% – והרווח הנקי שלה אף ירד, בשיעור של 3.73%. על אף שהגידול בהכנסות של מיקרוסופט היה נמוך, פחות מהציפיות של החברה, עדיין מדובר בהכנסות שיא רבעוניות עבורה. בחישוב חצי שנתי רשמו ההכנסות של הענקית מרדמונד קיטון של 2.07% והרווח הנקי רשם ירידה של 12.29%.

ההכנסות הרבעוניות של החברה עמדו על 21.46 מיליארד דולרים בהשוואה ל-20.89 מיליארד ברבעון המקביל בשנה הקודמת. בכל המחצית הראשונה של השנה הן הגיעו ל-37.46 מיליארד דולרים אל מול 38.26 מיליארד במחצית הראשונה של השנה הכספית 2012. הרווח הנקי הרבעוני של החברה עמד על 6.38 מיליארד דולרים לעומת 6.62 מיליארד והרווח הנקי למנייה ירד ב-2.76% ל-0.76 דולרים בהשוואה ל-0.78 דולרים. במחצית הראשונה של השנה הוא הגיע ל-10.48 מיליארד דולרים אל מול 12.36 מיליארד.

התוצאות הללו נובעות מהגידול בהוצאות החברה, בשל החדרת חלונות 8. הגידול בהוצאות הכלליות הרבעוניות הסתכם ב-794 מיליון דולרים, או 6.16%, והביא אותן ל-13.69 מיליארד דולרים לעומת 12.89 מיליארד.

הסיבה לירידה ברווח הנקי נעוצה בסעיף המימון, שפחת ברבעון השני של השנה הכספית ב-246 מיליון דולרים. בעוד שברבעון השני של השנה הכספית הקודמת הוא רשמה מיקרוסופט הכנסות מימוניות של 245 מיליון דולרים, ברבעון המדווח היא עברה להוצאות מימוניות של מיליון דולרים.

על אף שהמכירות של חלונות 8 היו נמוכות מהצפוי, ההכנסות שרשמה מיקרוסופט ממכירת חלונות (Windows) בכל הגרסאות גדלו ברבעון השני של השנה הכספית ב-24% ועמדו על 5.88 מיליארד דולרים לעומת 4.74 מיליארד.

עוד עולה מהתוצאות, כי מיקרוסופט רשמה גידול רבעוני של 0.96% בהוצאות הגולמיות שלה. אלה עמדו על 5.69 מיליארד דולרים בהשוואה ל-5.64 מיליארד. הרווח הגולמי עלה ב-3.39% ל-15.76 מיליארד דולרים אל מול 15.25 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-73.47% לעומת 73.01%.

כמו כן, במהלך הרבעון המדווח גדלו ההוצאות התפעוליות ב-10.2% ועמדו על 7.99 מיליארד דולרים בהשוואה ל-7.25 מיליארד. הסיבה לגידול בהוצאות התפעוליות היא העלייה החדה שרשמה החברה בהוצאות השיווק שלה. אלה עלו ב-14.5% ועמדו על 4.31 מיליארד דולרים בהשוואה ל-3.76 מיליארד. בגלל הגידול בהוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי הרבעוני פחת ב-2.79% ל-7.77 מיליארד דולרים אל מול 7.99 מיליארד. במחצית הראשונה של השנה הכספית הוא פחת ב-13.94% ל-13.08 מיליארד דולרים לעומת 15.2 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים