טלדור הטמיעה מערכת דואר אלקטרוני מאובטח ברשות לניירות ערך בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

המערכת, שפותחה על ידי אנשי הרשות וטלדור, תשרת אלפי לקוחות במאות ארגונים הנמצאים בקשרי דיווח מול הרשות ● כך, יוכל כל מורשה לגשת לאתר ייעודי בעזרת טוקן ולאחזר תכתובות שקיבל מהרשות ● המערכת זכתה לשם יעל והיא תעלה לאוויר ב-13 בפברואר

טלדור הטמיעה מערכת דואר אלקטרוני מאובטח ברשות לניירות ערך. הפרויקט ארך כשנה, כאשר הרצת הפיילוט הסתיימה בימים אלה והמערכת תעלה לאוויר ב-13 בפברואר. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים.

שמה של המערכת הוא יעל, על שם יעל תנחומא – סגניתו של נתן הרשקוביץ', מנמ"ר הרשות, שניהלה את הפרויקט. המדובר במערכת דואר אלקטרוני מאובטח שתשלח הודעות מהרשות אל הגופים המפוקחים והמורשים מטעמה. במסגרת זו, יתאפשר לכל מורשה – בשימוש טוקן (token) שיונפק על ידי גורם מאשר – לגשת לאתר ייעודי, שבו יוכל לאחזר תכתובות שקיבל מהרשות. המערכת תשרת אלפי לקוחות במאות ארגונים הנמצאים בקשרי דיווח מול הרשות.

בהיבט הטכנולוגי, הפיתוח בוצע על ידי אנשי הרשות וטלדור, בסביבת מגנ"א ודוט.נט. מערכת יעל מהווה למעשה השלמה למגנ"א, שפותחה ומופעלת על ידי הרשות במשך כעשור. בעוד שמגנ"א מהווה פלטפורמה לדיווחים אלקטרוניים של חברות לרשות ולציבור, מערכת יעל מהווה תשתית לתקשורת בכוון ההפוך: מהרשות אל הגופים המפוקחים. בדומה למגנ"א, גם במערכת יעל כל המסרים מהרשות יישלחו חתומים אלקטרונית. חשיבותה היא ביצירת וודאות בהגעת המידע באמצעות תיבת הדואר האלקטרוני. החברות תוכלנה לאחזר את המידע בכל זמן עתידי.

בעתיד, ביוזמת יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, תאפשר המערכת גם הקמה של מערכת הצבעות למחזיקי ניירות ערך, שיבקשו להצביע דרך האינטרנט באסיפות, כפי שהן מדווחות במגנ"א. במקביל לצד הטכנולוגי-מיחשובי של הפרויקט, שבוצע על ידי מחלקת מערכות מידע, פעלה הרשות גם במסלול החקיקתי כדי לתמוך בתהליכים השונים של המערכת, דוגמת עיתוים, אופן פעולתם ועוד.

באחרונה הסתיימה כאמור הקמתה של המערכת, וכן הסתיימו שינויי החקיקה הנדרשים כדי לאפשר את הפעלתה. הרשות ערכה פיילוט עם כ-50 חברות שהתנדבו להשתתף בו, וביצעה את התיקונים הדרושים בהתאם לתגובות שקיבלה. עם הפעלתה המלאה של המערכת, יוכלו החברות למנות מורשי גישה לתיבות הדואר במערכת, ויחלו 60 יום של תקופת מעבר, שבה יישלחו מסרים במערכת במקביל לשליחתם באמצעים שהיו נהוגים עד היום.

בנוסף לשימוש ביעל כפלטפורמה להעברת מסרים רגילים בין הרשות לגופים המפוקחים, תמלא המערכת תפקיד חשוב גם במערכת ההצבעות, שהפעלתה תתאפשר עם סיום שלבי החקיקה. גורם בענף העריך כי הצעד צפוי לקרות במהלך 2013-2014, בהתאם לקצב החקיקה. מערכת ההצבעות תעביר לחברה את תוצאות ההצבעה האינטרנטית זמן קצר לפני תחילת האסיפה, דרך מערכת יעל. מטרת ההעברה זמן קצר לפני האסיפה, נועדה לאפשר לחברה לקבוע האם יש קוורום לקיום האסיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים