היישומים המובילים ב-2012: אנגרי בירדס ויו-טיוב

גם ב-2012 היו אנגרי בירדס, יו-טיוב, אינסטגרם ופייסבוק היישומים המורדים ביותר למכשירים ניידים ● עם זאת, השנה הסתמנו לצידם מספר כוכבים חדשים ● יישומים פופולאריים נוספים השנה היו, בין השאר, הארנק הדיגיטלי ויישומים להזמנת מוניות, לימוזינות ולינה בבתי מלון ● ככלל, זמן השהייה ביישומים סלולריים עלה ב-2012 ב-35% - לשעתיים ביום לכל משתמש

הפופולריות הנמשכת של אנגרי בירדס (Angry Birds) ויו-טיוב (YouTube), הארנק הסלולרי והעלייה הכללית בשהייה ביישומים סלולריים הם המגמות הבולטות שאפיינו את יישומי העולם הנייד ב-2012 – כך עולה ממחקר של חברת Flurry.

על פי נתונים של חברת המחקר, ב-2012 השתמשו הצרכנים כשעתיים ביום, בממוצע, ביישומים לטלפונים סלולריים ומחשבי לוח – עלייה של 35% בהשוואה לשנה שעברה. Flurry חוזה, כי ב-2013 צפויה עלייה נוספת.

"2012 הייתה שנה של מפנה בדפוסי השימוש של הצרכנים ביישומים למכשירים ניידים", אמר קרייג פאלי, סגן נשיא בחברת Fiksu, שעוסקת בשיווק במכשירים ניידים. המפנה חל, על פי פאלי, בנכונותם של המשתמשים להשתמש ביישומים למכשירים ניידים בהיקף נרחב למשימות יום יומיות כמו הזמנת מונית או לינה במלון, התעדכנות בחדשות וביצוע תשלומים. "המשתמשים פונים קודם כל ליישומים ומציבים את השיטות המסורתיות בעדיפות שנייה", הוסיף.

הוא ציין שיישומים דוגמת Uber ו-Hailo להזמנת מוניות ולימוזינות, או AirBnB ו-HotelTonight להזמנת שירותי לינה, מצאו בשנה החולפת את דרכם למיינסטרים. כמו כן, יישומי תשלומים דוגמת Square או Passbook של אפל (Apple) הפכו השנה את הטלפון הסלולרי לארנק דיגיטלי.

הקטגוריות המובילות של היישומים למכשירים ניידים היו השנה רשתות חברתיות, מדיה ובידור, עיבוד תמונה ומשחקים. היישומים המובילים ב-App Store היו, כאמור, אנגרי בירדס ויו-טיוב, כאשר לצידם נצנצו כוכבים ותיקים כפייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram), כמו גם מספר שחקנים חדשים, דוגמת Draw Something למכשירי iPhone ואנדרואיד (Android), שהופיע בפברואר ועדיין מככב במקום השני ברשימת ההורדות.

"זו הייתה שנה נפלאה למשחקי חידות מרובי משתתפים דוגמת LetterPress ו-ScrambleWithFriends", הוסיף פאלי. "אולם, מבחינות רבות, משחקים אלה שאבו השראה מהמשחק המהפכני יותר Words With Friends".

עוד עולה מהנתונים, כי Songza, יישום לאיתור שירים עבור iPhone, אנדרואיד ו-Kindle Fire, נהנה מצמיחה משמעותית בארצות הברית ובקנדה, בהן הוא כיום אחד היישומים המובילים ב-App Store. יישום הרישום Paper למחשבי iPad הוא אחד היישומים המובילים שהושקו השנה, על פי חברת המחקר Distimo, והוא אף נבחר על ידי אפל כיישום המוביל למחשבי iPad.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים