אריאל ראוך, יועץ מיחשוב בכיר: "בסיסי נתונים וירטואליים יביאו לסגירת חלק מהדטה סנטרים"

"הדטה סנטרים הללו ייסגרו מאחר שבסיסי נתונים וירטואליים מאפשרים לארגונים גדולים להאיץ את הפיתוח של היישומים העסקיים שלהם ולהגיע למצב של ניהול נתונים אג'ילי", אמר ראוך ● לדבריו, "השימוש במאגרי המידע הווירטואליים מבטל את הצורך במספר עותקים ובכך יכול לגרום לחיסכון עצום בשרתים, בנפחי אחסון, ובעלויות התחזוקה של הדטה סנטר

"בסיסי נתונים וירטואליים יביאו לסגירת חלק ממרכזי המיחשוב העצומים אותם אנחנו מכירים כיום, מאחר שהם מאפשרים לארגונים גדולים להאיץ את הפיתוח של היישומים העסקיים שלהם ולהגיע למצב של ניהול נתונים אג'ילי", כך אמר אריאל ראוך, יועץ מיחשוב בכיר.

ראוך דיבר בכנס Virtualization 2012, שנערך באחרונה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות מומחים מהתחום. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי ראוך, "כאשר חברות עובדות על פיתוח יישומים חדשים, כל צוות עובד עם עותק של בסיס נתוני הליבה. פעולה זו מבטיחה שהיישומים נבדקים מול נתונים בפועל, אך ללא אפשרות השחתה של בסיס מסד הנתונים המרכזי". הוא הוסיף, כי "לעתים, פועלים בארגונים כמה צוותי פיתוח של יישומים במקביל. הארגון חייב לספק לכל צוות עותק שלו ממסד הנתונים – דבר שמביא לסרבול רב".

"השימוש במאגרי המידע הווירטואליים מבטל את הצורך במספר עותקים ובכך יכול לגרום לחיסכון עצום בשרתים, בנפחי אחסון, ובעלויות התחזוקה של הדטה סנטר", ציין.

אריק לב, מנכ"ל DataManage. צילום: קובי קנטורבדבריו התייחס ראוך לחברת דלפיקס (Delphix), שמפתחת טכנולוגיות ליצירת בסיסי נתונים וירטואליים ומיוצגת בארץ על ידי DataManage. הוא אמר שהחברה "מאפשרת לארגונים ליצור רק עותק אחד של נתונים מבסיס הנתונים, כך שלכל צוות יש גישה לאותם נתונים כאילו הם היו משתמשים יחידים בו. מדובר בטכנולוגיה שדורשת פחות משאבי מיחשוב, תוך שהיא מביאה לשיפור משמעותי בביצועים ובתפוקה. בדרך זו, ארגונים יכולים לקבל יישומים עסקיים טובים יותר במהירות רבה יותר ובעלות נמוכה יותר".

"גם עולם התקשורת הולך לווירטואליזציה"
אריק לב
, מנכ"ל DataManage , אמר ש-"גם עולם התקשורת הולך לעבר וירטואליזציה. מהפכת הווירטואליזציה במערכי ה-IT הארגוניים טרם הסתיימה, ויש להשלימה".

לדבריו, "הווירטואליזציה מאפשרת לארגוני IT לנהל את תשתיות השרתים ותחנות העבודה באופן וירטואלי לחלוטין. אולם, תשתיות המיחשוב בארגון כוללות סביבות נוספות, כגון: תקשורת, אבטחת מידע, אחסון וגיבוי. עד היום ניתן לסביבות אלה מענה חלקי בלבד בהקשר של וירטואליזציה".

"מצב זה הולך להשתנות בעתיד הקרוב", אמר. "אפיון מבנה הדטה סנטר העתידי, שאותו מובילות חברות דוגמת VMware, הולך להשלים את מהפכת הווירטואליזציה. זו תתממש עקב היכולת לאגד את כל המשאבים של תשתיות המיחשוב הפיזיות בארגון תחת שלושה מאגרי משאבים וירטואליים: מיחשוב, רשתות תקשורת ומערכות אחסון. ניהול תצורת החומרה נעשה באמצעות שכבת ניהול עליונה, מבוססת תוכנה, מתוך כוונה לקבל את המשאב הנכון למקום הנכון ובזמן הנכון".

לב סיים בציינו, כי "DataCore, אותה אנחנו מייצגים בישראל, משתלבת באופן מלא בחזון הזה, באמצעות הפתרון שלה, שמאפשר להפחית באופן משמעותי את עלויות המימון והתפעול של תשתית מערכות האחסון בארגון. התוכנה מאפשרת לקבל תשתית אחסון יציבה, מגיבה וגמישה, שמספקת תהליכי הגירת מידע באופן שקוף לחלוטין, ללא פגיעה בסביבות הייצור ומבלי לפגוע בעבודה השוטפת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים