הממשל הסיני: הטענות נגדנו על הפרת זכויות יוצרים מוצגות בצורה "מעוותת"

מנהל הרשות לקניין רוחני של סין מודה אמנם, כי יש במדינה הפרת זכויות יוצרים, אולם טוען שהשלטונות עושים מאמצים רבים על מנת להקטין את התופעה ומשלמים סכומים גבוהים תמורת זכויות לשימוש בפטנטים ורכישת תוכנות אמיתיות ● לדבריו, אם חברות כמו אפל היו חוששות מפיראטיות, הן היו נמנעות מלכתחילה מלייצר בסין - ועובדה שהן לא עושות כן

לא נחים לרגע. סין

פקיד סיני בכיר, שממונה על לוחמה בפיראטיות והפרה של זכויות יוצרים במדינה, תקף אתמול (א') את "העיוות המכוון", לדבריו, בהצגת הנושא בעיתונות המערבית. הוא טען, כי במערב מציגים את סין כמפירת זכויות יוצרים כתוצאה מהתדמית הירודה שלה בעולם ומ-"התעלמות מעובדות חשובות".

ממשלות במערב, ובכלל זה הממשל האמריקני, קוראים מזה שנים לסין לפעול בצורה תקיפה יותר נגד הפרות של זכויות בקניין רוחני במוצרים שונים – מתרופות ותוכנות ועד לסרטי DVD שנמכרים ברחובות העיר. באפריל הכניסה ארצות הברית את סין, כמו גם את רוסיה, לרשימה השנתית של המדינות בעלות הרקורד הגרוע ביותר במניעת גניבה של חומרים המוגנים בזכויות יוצרים ובסוגים נוספים של קניין רוחני.

אולם, טיאן ליפו, מנהל הרשות לקניין רוחני של סין, טען שבמערב מתעלמים מהמאמצים שמשקיעה ממשלת סין בעניין. "צריך להודות, יש לכך שוק. אנשים רוכשים מוצרים פיראטיים", אמר טיאן לכתבים שהגיעו לסקר את הוועידה של המפלגה הקומוניסטית במדינה. "אולם, באופן כללי, העיתונות במערב מעוותת את התדמית של סין בכל הקשור לקניין רוחני".

"התדמית של סין במערב ירודה מאוד", הודה. "ברגע שאנשים שומעים על סין הם חושבים על פיראטיות וזיופים. אנחנו לא מכחישים את הבעיה ומוסיפים להיאבק בה".

עובדות שלטענת טיאן מתעלמים מהן במערב הן ש-"סין משלמת את הסכומים הגבוהים ביותר בעולם תמורת זכויות לשימוש בפטנטים, בסימני מסחר ותמלוגים. היא משלמת גם סכומים מהגבוהים בעולם תמורת רכישה של תוכנות אמיתיות. אנחנו משלמים הכי הרבה וכמעט שלא מזכירים את זה. משרדי הממשלה שלנו, הבנקים, חברות הביטוח, הפירמות שלנו… כל התוכנות בהם אמיתיות".

על פי ארגון BSA, שמייצג את מיקרוסופט (Microsoft) וחברות תוכנה נוספות מארצות הברית, קרוב ל-80% מהתוכנות המותקנות במחשבים האישיים בסין הן פיראטיות. לטענת טיאן, אם חברות כמו אפל (Apple) היו חוששות מפיראטיות, הן היו נמנעות מלכתחילה מלייצר בסין – ועובדה שהן לא עושות כן.

"מרבית המוצרים של אפל מיוצרים בסין", אמר. "ברגע שמצמידים להם את הלוגו של אפל ומייצאים אותם לארצות הברית, השווי שלהם מוכפל פי שניים. זה קורה מפני שהסביבה של הקניין הרוחני בסין מאפשרת למשקיעים זרים להפוך את סין בקלות למרכז הייצור שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים