אירופה: מיקרוסופט התנצלה על שלא אפשרה לבחור דפדפן

הענקית מרדמונד טוענת שהמסך שמאפשר למשתמשי חלונות לבחור דפדפן, על פי ההנחיה של הנציבות האירופית, לא הוצג בשל שגיאה טכנית ● הטענה באה בעקבות תלונה של הנציבות האירופית שאם תתקבל, עלולה לגרום להטלת קנס של עד 10% מהכנסותיה של מיקרוסופט

בעקבות תלונה של הנציבות האירופית על כך שמיקרוסופט (Microsoft) לא קיימה את הבטחתה להציג למשתמשי חלונות (Windows) מסך שמאפשר להם לבחור דפדפן, פרסמה הענקית מרדמונד התנצלות וטענה, כי המסך לא הוצג במשך 17 חודשים בשל בעיה טכנית.

"אנחנו מתייחסים לנושא במלוא הרצינות ופעלנו במהירות לתקן את הבעיה ברגע שהיא הובאה לידיעתנו", נכתב בהודעה שפרסמה החברה. "על אף שהבעיה נבעה משגיאה טכנית, אנחנו מקבלים על עצמנו אחריות למה שאירע ונקטנו באמצעים לתגבור הנהלים הפנימיים, על מנת להבטיח שהדבר לא יישנה. אנחנו מתנצלים על הטעות ופועלים בשיתוף פעולה מלא עם הנציבות".

מיקרוסופט הבטיחה לשנות את אופן הפעולה של המסך לבחירת הדפדפן במערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), שתושק השבוע. המסך נוסף בעקבות החלטה מלפני מספר שנים, בשל הדומיננטיות של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) במחשבים מבוססי חלונות. הנציבות האירופית קבעה, כי פעולותיה של מיקרוסופט פגעו בתחרות ויצרו תמריצים מלאכותיים למפתחים וגופי תוכן ליצור תכנים שמותאמים בעיקר לאינטרנט אקספלורר.

ביולי 2009 התחייבה מיקרוסופט להבטיח תמיכה הדדית במוצריה ובדצמבר באותה השנה התחייבה להציע במשך חמש שנים – עד 2014 – מסך לבחירת דפדפן. במסך מופיעים קישורים ל-12 הדפדפנים הפופולריים ביותר, כשחמשת המובילים מופיעים בו כברירת מחדל והשאר – לאחר שגוללים את המסך. זאת, כדי שמשתמשי חלונות יוכלו להתקין את הדפדפן המועדף עליהם, ללא הטיה.

הדפדפנים המוצעים לבחירה הם אינטרנט אקספלורר, פיירפוקס (Firefox), כרום (Chrome), אופרה (Opera) וספארי (Safari), כמו גם AOL ,Maxthon ,K-Meleon ,Flock ,Avant Browser ,Sleipnir ו-Slim Browser.

מיקרוסופט השיקה את המסך לבחירת דפדפן במהדורות האירופיות של חלונות במרס 2010, אולם בפברואר 2011 הושמט המסך מ-Windows 7 Service Pack 1. משום כך, מתחילת 2011 ועד יולי 2012 לא נהנו משתמשי חלונות באירופה מהחופש המובטח לבחור דפדפן.

בעקבות התלונה הרשמית עשויה מיקרוסופט לספוג קנס של עד 10% מהכנסותיה השנתיות, אם הממונה יחליט שלא לקבל את הטענות שהעלתה מיקרוסופט להגנתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים