הרווח הנקי של יאהו! צנח ב-90% – בעקבות עסקת מכירת המניות של עלי באבא
החברה רשמה ברבעון השלישי של 2012 רווח נקי בסך 298 מיליון דולרים ● ההכנסות שלה עלו באותה תקופה ביותר מ-1% לקרוב ל-1.25 מיליארד ● בנטרול ההכנסות ממכירת עלי באבא וחבויות המס שנוצרו ליאהו! היה הרווח הנקי הרבעוני שלה מזנק בכ-67%
רבעון רע ליאהו! (!Yahoo): החברה אמנם רשמה ברבעון השלישי של השנה עלייה של 1.24% בהכנסות, אולם הרווח הנקי שלה צנח במהלכו ב-90.56% ל-298.34 מיליון דולרים לעומת 3.16 מיליארד ברבעון השלישי של 2011. הסיבה לירידה התלולה ברווח הנקי היא עסקת מכירת המניות של חברת עלי באבא (Alibaba), שהכניסה לחברה 4.9 מיליארד דולרים ברבען המקביל אשתקד וחייבו אותה להפריש 1.77 מיליארד דולרים לתשלום מס. יצוין, כי בנטרול ההכנסות ממכירת עלי באבא וחבויות המס שנוצרו ליאהו! היה הרווח הנקי הרבעוני שלה מזנק ב-67.34% ל-175.27 מיליון דולרים.
ההכנסות של יאהו! ברבעון הנוכחי עלו ברבעון ב-1.24% ל-1.22 מיליארד דולרים בהשוואה ל-1.2 מיליארד. לעומת זאת, ההוצאות הגולמיות פחתו ב-2.76% ועמדו על 383.99 מיליון דולרים אל מול 394.91 מיליון. הרווח הגולמי עלה ב-3.2% ל-832.67 מיליון דולרים לעומת 806.82 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 68.44% בהשוואה ל-67.14%.
ההוצאות התפעוליות הרבעוניות של יאהו! רשמו עלייה זעירה – של 0.12% – ל-655.42 מיליון דולרים אל מול 654.63 מיליון והרווח התפעולי שלה צמח ב-16.47% ועמד על 177.25 מיליון דולרים לעומת 152.19 מיליון. העלייה הבולטת ברווח התפעולי נבעה מהירידה בהוצאות הכלליות, שקטנו ב-0.97% ל-1.039 מיליארד דולרים בהשוואה ל-1.05 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.
לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה יאהו! את הנתונים שהשיגה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2012. החברה רשמה בהם הכנסות של 3.66 מיליארד דולרים, המהוות עלייה של 0.59% אל מול 3.64 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2011 ורווח נקי של 761.68 מיליון דולרים – צלילה של 79.29% לעומת 3.67 מיליארד. ההוצאות הכלליות של יאהו! ירדו באותה תקופה ב-5%, מה שהקפיץ את הרווח התפעולי שלה ב-48.23%. זה עמד על 557.89 מיליון דולרים בהשוואה ל-376.38 מיליון.
מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו!, כינתה את הרבעון שעבר על החברה "מוצק" ואמרה, כי "אנחנו מעודדים מהיציבות בהכנסות שלנו". לדבריה, "יאהו! נוקטת בצעדים הנחוצים בכדי להבטיח הצלחה ארוכת טווח. שימת דגש על איכות השירותים ועל שיפור החוויה של המשתמשים ביחד עם הגדלת הערך המוסך למפרסמים יביאו אותנו לשם".
תגובות
(0)